Fotografies: Agustí Codinach
El Secretariat de Pastoral Familiar de l’Arquebisbat de Barcelona ha organitzat aquest passat cap de setmana la jornada anual, amb el títol ‘Família, Font d’Esperança’. La trobada va aplegar gairebé un centenar de famílies de la diòcesi i d’altres comarques veïnes, amb un total d’unes 200 persones, entre grans i petits. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías va sumar-se als assistents provinent de diferents parròquies de l’arxidiòcesi.
La Jornada, que va tenir lloc en un ambient festiu i de comunitat, va ser un espai per a la celebració de la vida familiar cristiana. Tal com explica Emili Punyet, director de la Pastoral Familiar, el propòsit de la trobada era “celebrar la joia de ser famílies cristianes, compartint la fe, fent comunitat i creant vincles entre les nostres famílies”. Cada any, la jornada presenta un tema particular, i enguany, en un any Jubilar, l’accent va ser posar l’esperança com a valor fonamental de la vida familiar.
L’esdeveniment va començar amb una Adoració pels voluntaris, moment de pregària i dedicació, seguit per una acollida a les famílies que van poder compartir un temps d’adoració mentre els seus fills eren atesos pels monitors. Un dels moments més destacats de la jornada van ser els tallers, que van oferir continguts per a totes les edats. Mentre els adults van escoltar una xerrada de l’Oriol Jara sobre la família arrelada a la Sagrada Escriptura, els més petits es van endinsar en el món màgic dels Valivan, un espectacle creat pels titellaires Vali i Jose, que van emocionar als nens amb històries bíbliques.
Després dels tallers, va arribar el moment de la xocolatada, una oportunitat per compartir i fer comunitat, i més tard, dos balls de lloança dirigits per Dolors Parellada van preparar els assistents per l’acte central de la jornada: l’Eucaristia presidida pel Bisbe David Abadías. En la seva homilia, el bisbe va reflexionar sobre la figura del Bon Pastor, ressaltant tres aspectes importants per a les famílies: l’acció de gràcies, la protecció i el coneixement, tot vinculant-los a la vivència familiar. “Els fills han de sentir-se estimats a la família perquè així aprenen a sentir-se estimats per Déu”, va dir el Bisbe, qui va subratllar la importància de viure en comunitat i d’acollir-nos mútuament com una família.
Un dels moments més emotius va ser el reconeixement als catequistes presents, que van rebre una espelma amb el símbol del Jubileu de l’esperança, una creu amb un àncora, com a mostra d’agraïment per la seva tasca en la transmissió de la fe a les noves generacions.
Per Emili Punyet, l’Any Jubilar és una oportunitat perquè les famílies cristianes reflexionin sobre la importància de l’esperança en un món marcat per la desconfiança i l’individualisme. “La família és una font d’esperança perquè ens ensenya a sortir de nosaltres mateixos, a estimar i a acompanyar. La família és un reflex de Déu, que mai no falla”, va afegir.
La jornada es va tancar amb una nota d’alegria i esperança, amb l’ànim d’enfrontar els reptes del present amb la fe com a guia. La propera trobada de famílies es celebrarà l’any 2026, tot i que ja es treballa en la possibilitat d’un esdeveniment abans de la data prevista.