La Federació de Cristians crea les beques «Beat Samsó» per a la formació dels futurs mestres de religió catòlica

Fomenten una formació accessible i de qualitat per als futurs mestres de religió catòlica de les escoles públiques i d’iniciativa social

La Federació de Cristians de Catalunya ha creat per a aquest curs les beques “Beat Samsó” amb l’objectiu d’afavorir una formació accessible i de qualitat per als futurs mestres de religió catòlica de les escoles públiques i d’iniciativa social.

Aquests ajuts, que poden arribar a cobrir el 50% de la matrícula, estan destinats a alumnes que vulguin cursar els estudis encaminats a l’obtenció de la Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica (DECA), un dels requisits indispensable per impartir -amb garanties- l’assignatura de religió catòlica als centres educatius.

Amb la creació d’aquestes beques, la Federació de Cristians vol revitalitzar la figura del Beat Josep Samsó i Elias com a model de pedagog catòlic i vol animar als responsables de l’educació catòlica de Catalunya perquè coneguin la seva obra, imitin el seu exemple, i s’encomanin a la seva intercessió per al bé dels infants i dels joves.

Essent rector de la parròquia de Santa Maria de Mataró, el Beat Samsó va morir assassinat l’1 de setembre de 1936, a l’edat de 39 anys, complint aquelles paraules seves: “Sempre he estat de la opinió de defensar l’Església amb tots els mitjans possibles, menys amb les armes, perquè Jesucrist, el meu Diví Mestre, va defendre la seva Església morint i no matant”.

Des d’aquest mes de setembre queda obert el termini per a la presentació de sol·licituds de beques per al curs 2020-2021.