La família Regnum Christi de Barcelona “feliç” amb el seu pastor

El cardenal Omella acompanya RC en la presentació del seu informe anual i manté un col·loqui amb els assistents

02 Oct, 2017
Església de Barcelona

Sota el lema “Comparteix el Regnum Christi que hi ha en tu”, el moviment Regnum Christi ha presentat aquest cap de setmana l’informe d’activitats del curs 2016-2017 i objectius per al 2018. La jornada ha començat amb una missa presidida per l’arquebisbe metropolità de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, qui més endavant ha mantingut un col·loqui amb els assistents per parlar dels futurs reptes de l’arxidiòcesi. Entre els participants van estar presents el rector de Sant Vicenç de Sarrià, Mn. Salvador Bacardit, el director territorial del Regnum Christi i la Legió de Crist, el P. Carlos Zancajo, la directora territorial de les consagrades del Regnum Christi, Lourdes Santos, i el coordinador local del Regnum Christi a Barcelona, el P. Mark Thelen, LC.

El cardenal Omella va començar la xerrada felicitant al moviment per la quantitat d’activitats que realitzen any rere any, “i mantenint sempre el mateix esperit i compromís”. Davant la pregunta de quins creu que són els reptes que ha de treballar l’arxidiòcesi de Barcelona en els propers anys, va marcar com a primer objectiu la litúrgia i l’oració, destacant que en “l’oració està la força de tot. És l’ànima”. També va apuntar la formació com a segon objectiu. Segons Omella, “ignorar la Bíblia és ignorar a Crist. Cal llegir la Bíblia per donar raó a la Fe”, i en aquest punt, va lamentar el llarg recorregut que encara li queda a la arxidiòcesi en apropar l’Evangeli als més petits.

També van parlar tots del canvi d’època que viu la societat i, amb ella, la religió. “Hem passat d’una societat monolítica a una societat plural, on sembla que ja no es necessita a Déu”, va dir Omella. En aquest escenari, l’arquebisbe de Barcelona va respondre que l’Església ha de ser un element de cohesió i esperança i mirar cap al futur. “L’Evangeli s’ha d’adaptar i la cultura cristiana, amb els seus valors, ha de donar molta esperança i actuar amb valentia”.

Un altre protagonista del col·loqui va ser la basílica de la Sagrada Família. El moviment catòlic va voler saber quin és el pla pensat per potenciar més el culte en el temple. El seu màxim representant va respondre que des del patronat i l’arxidiòcesi treballen conjuntament per potenciar les dimensions fe-raó-cultura:

Amb la intenció de conèixer més el pastor de la seva ciutat, el moviment també va voler que Omella compartís amb tots un moment personal on hagués experimentat una trobada amb Jesucrist. Ell va recordar els tres mesos a Jerusalem fent exercicis espirituals durant totes les hores del dia, quan només portava 19 anys com a sacerdot.

Tot seguit, van sortir al claustre del Col·legi del Reial Monestir de Sant Isabel per fer un aperitiu tots plegats abans de realitzar un dinar en germanor.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Aquest és el deixeble que ho ha escrit, i sabem que el seu testimoni és digne de crèdit.

(Jn 21,20-25)