
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
Més de 500 membres de la Hospitalitat de Lourdes es reuneixen en una jornada de germanor, agraïment i esperança compartida

La Hospitalitat de Lourdes de Barcelona, Sant Feliu i Terrassa ha celebrat aquest diumenge 21 de desembre el tradicional Dinar de Nadal, una trobada que ha reunit més de 500 comensals i que, un any més, ha estat una expressió de germanor, agraïment i esperança compartida.
Les tres delegacions s’han retrobat a Barcelona per viure aquesta diada tan significativa, en què s’han recordat les experiències viscudes durant els pelegrinatges dels mesos de juliol i setembre, així com els pelegrinatges a Montserrat, i s’ha renovat el desig de continuar aquest camí de fe i servei, amb la mirada posada en Lourdes.
El dinar ha comptat amb la presència dels bisbes de les diferents diòcesis. Hi han participat l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, acompanyat dels bisbes auxiliars Mons. Javier Vilanova i Pellissa i Mons. David Abadías, així com l’arquebisbe emèrit, el cardenal Lluís Martínez Sistach. També hi han estat presents el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Xabier Gómez, i el bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Cristau.
Tots ells han compartit taula, juntament amb el representant de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, el president de la Hospitalitat, Jaume Esteve Carbonell, i la vicepresidenta, Fina Via.
L’acte s’ha iniciat amb la benedicció dels aliments a càrrec del cardenal Omella, que ha desitjat «que tots avui recuperem forces amb la fraternitat d’aquest àpat i que la Mare de Déu de Lourdes ens acompanyi sempre».
Després del dinar, va intervenir el president de la Hospitalitat, Jaume Esteve Carbonell, que va remarcar que aquesta trobada és molt més que un àpat, ja que representa «una abraçada de tota la gran família hospitalària». Va subratllat que l’any viscut ha estat «intens, marcat pel servei, les emocions i també pels reptes, però sobretot per la certesa que, quan es camina plegats, la Mare de Déu acompanya i sosté».
Carbonell va recordar que els pelegrinatges a Montserrat i a Lourdes continuen sent el centre de la vida hospitalària, espais de pregària i comunitat, i ha posat en valor el servei com una «veritable escola d’humanitat». En aquest sentit, ha destacat que l’Hospitalitat «no és només un pelegrinatge, sinó una manera de viure que es concreta al llarg de tot l’any en la visita a malalts, persones grans i en l’acompanyament a famílies».
El president també va reconèixer la tasca de les delegacions, que fan possible que l’esperit de Lourdes sigui present al territori, així com el paper creixent dels joves, als quals ha definit com el «present i el futur de l’entitat».
Mirant cap al 2026, Jaume Esteve Carbonellva animar a «continuar acollint, acompanyant i estimant, reforçant la comunicació i treballant perquè cada activitat sigui un espai de fe, trobada i servei».
El bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Cristau, va fer la cloenda del dinar donant gràcies a Déu per poder-se retrobar i compartir l’àpat com a germans.
La jornada ha finalitzat amb el cant de nadales i el tradicional repartiment de regals, en un ambient festiu i familiar.