La família hospitalària de Barcelona, Sant Feliu i Terrassa celebra el Dinar de Nadal

Més de 500 membres de la Hospitalitat de Lourdes es reuneixen en una jornada de germanor, agraïment i esperança compartida

22 Des, 2025
Montse Punsoda

La Hospitalitat de Lourdes de Barcelona, Sant Feliu i Terrassa ha celebrat aquest diumenge 21 de desembre el tradicional Dinar de Nadal, una trobada que ha reunit més de 500 comensals i que, un any més, ha estat una expressió de germanor, agraïment i esperança compartida.

Una trobada de germanor

Les tres delegacions s’han retrobat a Barcelona per viure aquesta diada tan significativa, en què s’han recordat les experiències viscudes durant els pelegrinatges dels mesos de juliol i setembre, així com els pelegrinatges a Montserrat, i s’ha renovat el desig de continuar aquest camí de fe i servei, amb la mirada posada en Lourdes.

El dinar ha comptat amb la presència dels bisbes de les diferents diòcesis. Hi han participat l’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, acompanyat dels bisbes auxiliars Mons. Javier Vilanova i Pellissa i Mons. David Abadías, així com l’arquebisbe emèrit, el cardenal Lluís Martínez Sistach. També hi han estat presents el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Xabier Gómez, i el bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Cristau.

Tots ells han compartit taula, juntament amb el representant de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, el president de la Hospitalitat, Jaume Esteve Carbonell, i la vicepresidenta, Fina Via.

L’acte s’ha iniciat amb la benedicció dels aliments a càrrec del cardenal Omella, que ha desitjat «que tots avui recuperem forces amb la fraternitat d’aquest àpat i que la Mare de Déu de Lourdes ens acompanyi sempre».

«Més que un dinar, una abraçada de família»

Després del dinar, va intervenir el president de la Hospitalitat, Jaume Esteve Carbonell, que va remarcar que aquesta trobada és molt més que un àpat, ja que representa «una abraçada de tota la gran família hospitalària». Va subratllat que l’any viscut ha estat «intens, marcat pel servei, les emocions i també pels reptes, però sobretot per la certesa que, quan es camina plegats, la Mare de Déu acompanya i sosté».

Carbonell va recordar que els pelegrinatges a Montserrat i a Lourdes continuen sent el centre de la vida hospitalària, espais de pregària i comunitat, i ha posat en valor el servei com una «veritable escola d’humanitat». En aquest sentit, ha destacat que l’Hospitalitat «no és només un pelegrinatge, sinó una manera de viure que es concreta al llarg de tot l’any en la visita a malalts, persones grans i en l’acompanyament a famílies».

El president també va reconèixer la tasca de les delegacions, que fan possible que l’esperit de Lourdes sigui present al territori, així com el paper creixent dels joves, als quals ha definit com el «present i el futur de l’entitat».

Mirant al futur amb esperança

Mirant cap al 2026, Jaume Esteve Carbonellva animar a «continuar acollint, acompanyant i estimant, reforçant la comunicació i treballant perquè cada activitat sigui un espai de fe, trobada i servei».

El bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Cristau, va fer la cloenda del dinar donant gràcies a Déu per poder-se retrobar i compartir l’àpat com a germans.

La jornada ha finalitzat amb el cant de nadales i el tradicional repartiment de regals, en un ambient festiu i familiar.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)