
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
En la seva intervenció, l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, ha explicat que “Déu vol que prenem consciència de la degradació de la Terra i siguem valents per prendre decisions”
Fotografies: G. Simón – R. Ripoll
El passat 3 d’octubre el Card. Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona de l’Església Catòlica Romana; Mons. Carlos López, bisbe de l’Església Episcopal Reformada Espanyola (comunió anglicana) i l’arquebisbe metropolità d’Espanya i Portugal Bessarion, del Patriarcat Ecumènic de Constantinoble, van participar de la celebració ecumènica «Temps de la Creació», un acte que va aplegar representants de diferents confessions cristianes a la basílica de la Sagrada Família sota el lema: «Una casa per a tothom? Renovant l’oikos de Déu».
Es tracta d’una iniciativa promoguda per diferents líders espirituals cristians, entre ells, el papa Francesc; el patriarca ecumènic i arquebisbe de Constantinoble Bartomeu I i l’arquebisbe de Canterbury, Justin Welby per tal d’abordar, junts, la urgència de la sostenibilitat mediambiental.
Per mitjà d’aquest acte, en el marc incomparable de la Sagrada Família, en què fins i tot la pedra parla de l’oikos de Déu, la família cristiana ecumènica va dirigir la seva pregària al Creador i alhora va convidar a cada llar i a tota la societat a redefinir els sistemes polítics, socials i econòmics cap a economies de vida justes i sostenibles, que respectin els límits ecològics que garanteixen la vida de la casa comuna.
En la seva intervenció, el Card. Omella va recordar que la creació “és de Déu i per a tot el món”. L’arquebisbe de Barcelona va afegir que “Déu vol que prenem consciència de la degradació de la terra i siguem valents per prendre decisions”.
Entre les autoritats civils presents a la celebració, hi van assistir Yvonne Griley, directora general d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya i Khalid Ghali, comissari de Diàleg Intercultural i Pluralisme Religiós de l’Ajuntament de Barcelona.
Hi van participar de la celebració el Secretariat Diocesà d’Ecumenisme de l’Arquebisbat de Barcelona, la Delegació d’Ecumenisme de Sant Feliu de Llobregat, la Delegació d’Ecumenisme de Terrassa, el Cor de la Sagrada Família i el Cor Carlit Gospel