La comunitat parroquial de Crist Rei- La Sagrera celebra els 90 anys

El bisbe Sergi s'uneix a la celebració de l'aniversari amb la feligresia del barri convidant a continuar sent Església en sortida

Fotografies: Ramon Ripoll

Aquest cap de setmana, la comunitat parroquial de Crist Rei- La Segrera s’ha reunit per celebrar els 90 anys de la parròquia. El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo, es va unir a la festa i va presidir la celebració convidant a la feligresia a continuar sent  «Església de déu en sortida». No hi va faltar el rector de la parròquia, Mn. Josep Joan Badia.

El gener de 1932 es creava la tinença parroquial del Crist Rei, sufragània de la parròquia de Sant Martí de Provençals. El 22 de maig del mateix any, el Doctor Manuel Irurita, bisbe de Barcelona, fa la benedicció del nou Temple dedicat a Crist Rei. Així ho va recordar Mn. Badia, el qual va intervenir i va mostrar-se alegre per aquesta celebració. Una trobada «senzilla i familiar», per «donar gràcies a Déu pel testimoni de les generacions que ens han precedit en el signe de la fe, i que són el fonament humà de què som ara i avui».

90 anys fent un camí que continúa

Amb aquesta celebració, aquest gener del 2022 s’ha iniciat l’any del 90 aniversari de la Parròquia de Crist Rei- La Segrera on hi va participar tota la comunitat. A l’ofertori, el grup de nens de l’Esbart, va oferir una breu dansa tradicional catalana, com a signe de la identitat de la Parròquia de Crist Rei, arrelada a la terra i cultura. La Coral parroquial Bell Ressò, va acompanyar els cants de l’Eucaristia amb el poble i música d’orgue.

En finalitzar la celebració, uns joves de la parròquia van llegir un comunicat en el qual expressaven el desig de continuar amb la tasca iniciada ara fa 90 anys, especialment centrada en caminar junts sinodalment, i anar a l’encontre de les perifèries del nostre barri, esdevenint comunitat integradora i acollidora.

Mostrar al món la Bona Nova sent testimonis

«Aquesta parròquia ha estat una llavor de la l’alegria de l’Evangeli durant 90 anys enmig del barri». Així ho va dir el bisbe durant la seva homilia. Mons. Gordo va animar a mostrar al món la Bona Nova del Crist Rei, fill senzill de l’humil fuster de Natzaret, encarnant en la simplicitat quotidiana de la vida personal els valors de l’Evangeli, fent junts Església del Crist. «Hem de reconèixe’l i discernir el pas de Déu per les nostres vides, com ho hem fet aquests 90 anys en aquesta comunitat. I actuar, entenen la decisió i duent-la a terme amb comunió i sinodalment de cara la missió».

Va insistir en donar exemple com a cristians i no defallir. «Hem de ser testimonis d’esperança i dir sí cada dia. Us desitjo 90 anys més sent comunitat vivint aquest amor de Crist, fill de Déu», va afegir.

El bisbe Sergi va convidar a pregar també pel bisbe auxiliar de Barcelona Mons. Antoni Vadell, i per totes les persones que pateixen malalties greus.

En acabar el bisbe Sergi Gordo va saludar personalment els assistents a l’atri del Temple, mentre admirava la reubicació de la imatge de Crist Rei en el centre i cim del Presbiteri. El rector es va mostrar molt agraït, a Déu i a tantes persones que «han fet i fan possible que la nostra parròquia continuï sent un fogar de fe, esperança i amor fratern».