
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
El canonge Mn. Josep Ramon Pérez ha recordat la importància d’una societat que reconegui i valori la presència activa dels avis i àvies en la vida de les seves famílies i comunitats

La Catedral de Barcelona ha acollit aquest dimecres la tercera i última sessió del cicle de predicacions quaresmals a càrrec de Mn. Josep Ramon Pérez, canonge i degà emèrit. Emmarcada dins l’Any Jubilar de l’Esperança, aquesta última reflexió ha portat per títol «Els joves i les persones grans com a signes d’esperança».
Mn. Pérez ha iniciat la seva intervenció recordant la importància de trobar motius d’esperança en els temps actuals, especialment en la joventut i en la vellesa. «Els joves, lamentablement, sovint veuen que els seus somnis es fonen. No els podem decebre», ha afirmat amb contundència. En aquest sentit, ha destacat l’entusiasme dels joves i la seva capacitat de compromís en situacions difícils com a elements essencials per al futur de la societat i de l’Església.
En la seva predicació, ha recordat com Sant Joan Pau II va descriure sis trets que identifiquen l’esperit jove dins de l’Evangeli: la franquesa, l’ímpetu per la veritat, la tossuderia en la recerca de la fe, el desig d’una vida plena, la conversió personal i el goig de la companyia de Jesús. A partir d’aquestes idees, ha subratllat la necessitat d’una educació que acompanyi els joves en la construcció d’una vida basada en valors sòlids, allunyada de la superficialitat i l’individualisme. «L’educació no és només fer feliç, sinó preparar per a la vida», ha afirmat, fent una crida a pares i educadors a assumir el seu rol amb responsabilitat.
Pel que fa a les persones grans, Mn. Pérez ha reivindicat el seu paper fonamental en la transmissió de la fe i dels valors a les noves generacions. «Les persones grans són sovint vistes com a receptores d’ajuda, però en realitat són font de saviesa, suport i amor per als més joves», ha expressat. Ha ressaltat que la vellesa no ha de ser considerada un temps de pèrdua, sinó una oportunitat per seguir aprenent, ensenyant i compartint experiències.
Fent referència al papa Francesc, ha recordat la importància d’una societat que reconegui i valori la presència activa dels avis i àvies en la vida de les seves famílies i comunitats. Ha destacat també la necessitat d’enfortir els vincles intergeneracionals, creant espais de trobada i col·laboració entre joves i grans. «Tenim motius d’esperança quan entenem que la vellesa no és un estat de carència, sinó una etapa plena i rica en experiències», ha conclòs.
Amb aquesta darrera predicació, la Catedral de Barcelona tanca un cicle de reflexió quaresmal marcat per l’esperança, la pau i la misericòrdia. Un camí de preparació per a la Pasqua que convida a mirar el futur amb confiança, posant en relleu la importància de la fe, el compromís i la solidaritat entre generacions.