Inici de l’eix «L’Encontre amb Jesucrist i el seu anunci» del Pla Pastoral Diocesà «Sortim!»

El Pla Pastoral és un full de ruta en el caminar de l’Església que ajuda a programar d’una forma coordinada l’activitat diocesana

Fotografies: Agustí Codinach

Aquesta tarda, en la festivitat de Crist Rei, s’ha dut a terme la Trobada celebrativa de l’inici de l’eix «L’encontre amb Jesucrist i el seu anunci» del Pla Pastoral Diocesà «Sortim!» a la parròquia Sant Pius X. Han participat de l’encontre l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, els bisbes auxiliars, Mons. David Abadías i Mons. Javier Vilanova, acompanyats de centenars de persones. Aquesta trobada ha marcat el tancament de l’any litúrgic i l’inici del proper, que permetrà desenvolupar l’Eix de Jesucrist. Durant la trobada també s’ha recordat el camí recorregut fins ara, a través dels diferents eixos del Pla Pastoral Diocesà.

L’encontre diocesà ha començat amb un recordatori de l’eix de la fraternitat (curs 2018), seguit de l’eix dels joves (curs 2019), l’eix dels pobres (curs 2020) i, finalment, l’eix del discerniment (cursos 2021 i 2022). Tots ells il·lustrats amb testimonis, les imatges que han acompanyat cada eix i tot el que s’ha treballat al llarg d’aquests anys. Tal com asseguren des de la comissió de seguiment del Pla Pastoral SORTIM!: «saber d’on venim, el llarg camí recorregut i el que ens resta per caminar junts cap a l’encontre amb Jesucrist i el seu anunci que aquell dia presentarem».

La trobada celebrativa ha finalitzat amb una Eucaristia presidida pel cardenal Joan Josep Omella, i concelebrada pels bisbes auxiliars i una vintena de ministres ordenats. En l’homilia, el Cardenal ha expressat com «la comunió amb Jesucrist és fonamental», recordant que el proper any litúrgic el Pla Pastoral Jesús «està al centre», fet que ajuda a trobar-nos amb els «nostres germans». Ha manifestat que «l’autoritat no és el poder, sinó que es té autoritat quan es diu la Veritat, però amb els atributs de Déu. Déu és la Veritat i ens la diu amb bondat, ens estima i ho diu amb bellesa, pulcritud i delicadesa». Finalment, ha citat a Sant Pau VI «Jesús va néixer, viure i morir per tots nosaltres. Déu ens estima!», afegint que «tots som deixebles i missioners de Jesús».

Què és el Pla Pastoral?

El Pla Pastoral és un full de ruta en el caminar de l’Església diocesana que ajuda a programar d’una forma coordinada l’evangelització, tot i saber que, en primer lloc, estan les persones abans que l’organització, i que la importància està en la mateixa ruta (Evangelii Gaudium, 82).

L’eix de Jesucrist tancarà els cinc eixos del Pla Pastoral de la diòcesi de Barcelona que es porten treballant des de la creació d’aquest document programàtic, el passat 2018. S’ha treballat per dur a terme una «Església en sortida», tal com demana el papa Francesc, que tingui en compte el germà a través de la fraternitat, que doni oportunitats als joves, que aculli i dignifiqui els pobres. Tot embolcallat a través d’un discerniment conscient d’un mateix i de la comunitat posant sempre Jesucrist al centre.