Inauguració del nou orgue de la Mercè

El festival inaugural tindrà lloc els dies 21, 22 i 23 de setembre

17 Set, 2018
Església de Barcelona

La basílica de la Mercè estrenarà el seu nou orgue els dies de les Festes de la seva Patrona. Aquest instrument monumental, de destacada tradició litúrgica, servirà per omplir un buit en el panorama musical de la ciutat.

El nou orgue

El nou orgue ha estat impulsat per la Germandat de la Mercè i construït pel taller del mestre Gerhard Grenzing. Com quedarà demostrat en el programa del Festival inaugural dels dies 21, 22 i 23 de setembre, presentarà un repertori amb peces d’entre el segle XVI i el XXI interpretades en els concerts de tres organistes de reconegut prestigi. El dia de la festivitat de la patrona de Barcelona, 24 de setembre; se celebrarà la primera missa solemne en companyia de la nova incorporació instrumental. L’acte presentarà una entrada gratuïta, amb l’objectiu que totes les ciutadanes i ciutadans que ho desitgin puguin apreciar la qualitat del nou instrument.

Apadrinar un tub

La Germandat de la Mercè ha facilitat poder apadrinar un tub del nou orgue. Així, a partir d’una donació de 50 € es pot ser padrí d’un tub concret, que quedarà acreditat amb un certificat. A més, el nom de la persona apareixerà en el llistat de padrins que podran veure tots els visitants de la basílica.

Es tracta d’invertir en un element de prestigi cultural i musical del qual, les persones que l’hagin apadrinat, podran gaudir d’activitats exclusives.

Amb la col·laboració de “la Caixa”

El projecte s’ha pogut realitzar a partir de la col·laboració de la Fundació Bancària “la Caixa”, que ha invertit un total de 670.000 € en la construcció del nou orgue. En addició, l’Ajuntament s’ha volgut sumar a la iniciativa amb una aportació de 80.000 €; ja que considera el projecte com a capdavanter i emblemàtic per a la ciutat. Així, no deixa de ser una inversió cultural.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Pastura els meus anyells, pastura les meves ovelles.

(Jn 21,15-19)