Identitat i pastoral a l’escola, realitats polièdriques?

La Fundació d’Escoles Parroquials celebra una jornada amb els Equips de Pastoral de les seves escoles

La Fundació d’Escoles Parroquials ha organitzat una jornada de Pastoral on ha reunit els Equips de Pastoral de les seves escoles, els directors i directores i rectors de les nostres parròquies, on ha assistit també el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova i Pellisa.

L’esdeveniment ha estat tot un èxit, amb més de cinquanta participants, marcant un moment important l’estona de pregària presidida i comentada pel Sr. Bisbe Javier. El Bisbe Javier Vilanova va oferir unes paraules inspiradores, subratllant la importància de mantenir viva la nostra identitat cristiana i la missió d’educar en els valors de l’Evangeli.

La jornada va continuar amb les dues conferències interessantíssimes guiades per l’Eloi Aran (FECC) i Andreu Ibarz (FPCEE Blanquerna-URL).

La jornada amb el lema: «Identitat i Pastoral a l’escola: realitats polièdriques?» ens ha donat l’oportunitat d’aprofundir per què i a per a què és important la identitat i missió de la Pastoral de les nostres escoles. Posteriorment l’ Eloi i l’Andreu en han presentat el document de reflexió estratègica de la FECC en l’àmbit de la identitat i missió i hem fet un treball de reflexió estratègica dels eixos d’aquest document en correlació amb el Pla de Pastoral de la FEP. Aquest document ha estat crucial perquè ens ha ajudat a definir i a reforçar els valors i la missió que volem transmetre als nostres alumnes i joves que volem prendre com a institució educativa.
A més de les reflexions i els discursos, la jornada ha tingut un espai de treball de grups i d’ intercanvi d’idees entre els assistents. Aquesta interacció ha estat molt enriquidora per la nostra comunitat educativa.

Font: FEP