Fundació Pere Tarrés engega ‘Nadal solidari’ per impulsar programes socials i educatius per a 6.000 infants

L’objectiu d’aquests serveis és que tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats que la resta d’infants i puguin desenvolupar-se i créixer de forma positiva

La Fundació Pere Tarrés posa en marxa un any més la campanya ‘Nadal solidari’. L’objectiu és aconseguir donatius en benefici dels prop de 6.000 infants amb dificultats socioeconòmiques que l’entitat acompanya cada tarda en els 85 centres socioeducatius i centres oberts que formen part de la seva xarxa arreu de Catalunya i les Illes Balears.

La col·laboració de les empreses i institucions i de les persones a títol particular és clau en la campanya. Els donatius rebuts permetran desenvolupar nous programes d’acompanyament educatiu i emocional per a aquests infants que assisteixen als centres i també fer possibles projectes com el finançament de tractaments de salut oftalmològica i bucodental que les famílies no poden assumir o la rehabilitació i millora d’alguns dels espais educatius.

Valoració del 2022

Pel que fa als tractaments de salut, l’any passat la Fundació Pere Tarrés, amb la col·laboració de diverses clíniques dentals i gràcies als recursos obtinguts amb la campanya solidària i a d’altres donatius rebuts al llarg de l’any, va promoure diferents tractaments odontològics per a 54 infants. També, amb la col·laboració de la Fundació Barraquer, va realitzar revisions oftalmològiques a 32 infants de Barcelona. Com a conseqüència d’aquestes revisions, 5 nens i nenes van rebre atenció clínica i el programa va proporcionar ulleres a 12 infants.

Durant el 2022, també es va poder remodelar i repintar el pati del centre socioeducatiu Poblenou de Barcelona, on els infants fan esport i activitats a l’aire lliure, i es van poder atendre les llistes d’espera de famílies que volien accedir a alguns dels centres propis de la Fundació Pere Tarrés. L’any passat, la Fundació també va començar a gestionar un nou centre socioeducatiu a Sant Adrià del Besòs (l’antic centre de la dissolta Associació Juvenil Barnabitas) i va incorporar tres nous espais a la xarxa d’espais que coordina (els de la Fundació CEL Barcelona, el Centre les Arenes de Terrassa i la Fundació Privada Sant Vicenç de Paul de Figueres).

Recollida de joguines per als centres socioeducatius

A part d’aquesta acció solidària, la Fundació Pere Tarrés també posarà en marxa una segona campanya específica de recollida de joguines per a infants de famílies en situacions de risc social.

Les dificultats econòmiques generades aquests darrers anys han fet que moltes de les famílies dels centres que gestiona la Fundació s’hagin quedat sense recursos per cobrir les seves necessitats bàsiques d’higiene i alimentació, i en aquest context comprar regals per Nadal no és una prioritat. L’objectiu de la iniciativa, que porta per títol “Cap infant sense joguines”, és que aquest Nadal els nens i nenes dels centres socioeducatius puguin gaudir i il·lusionar-se amb jocs i joguines com la resta d’infants.

 Més de 12.000 oportunitats

Al llarg de l’any passat, la Fundació va atorgar en total 12.065 beques que van permetre que infants i joves en situació de vulnerabilitat participessin en activitats educatives i de lleure. Una xifra que, a més dels ajuts als 5.998 infants que assisteixen a un dels 84 centres socioeducatius esmentats, inclou també els 5.669 nens, nenes i joves que van participar el 2022 en activitats de lleure d’estiu becades, els 337 becats en colònies escolars i els 21 nois participants en el programa d’habitatges d’inserció laboral per a joves migrants.

En total, la Fundació Pere Tarrés gestiona o dona suport a 85 centres socioeducatius diferents arreu de Catalunya i les Illes Balears: alguns són propietat de la Fundació Pere Tarrés, d’altres són de titularitat pública i els gestiona la Fundació i un tercer grup són centres privats adherits a la xarxa de recursos que coordina l’entitat. Cada tarda després de l’escola, 5.998 infants i joves assisteixen a un d’aquests espais. L’objectiu és que tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats que la resta d’infants i puguin desenvolupar-se i créixer de forma positiva, a través del reforç escolar, les activitats educatives i de lleure, el treball d’hàbits i l’acompanyament emocional i psicològic.

T'ha interessat aquest contingut? Subscriu-te al nostre butlletí electrònic. Cada setmana, l'actualitat de l'Església diocesana al teu correu.

T'interessarà ...