Fundació Pere Tarrés duplica un any més l’impacte de la campanya de recollida de joguines de Nadal

Amb la solidaritat del voluntariat i col·laboració d'empreses s'ha aconseguit repartir joguines per a 2.415 infants en risc d’exclusió en centres socioeducatius

Un any més la Fundació Pere Tarrés ha posat en marxa la seva tradicional campanya de Nadal de recollida de joguines per a infants en situació de vulnerabilitat i, un any més, ha tornat a duplicar el seu impacte. Durant les festes nadalenques, persones a títol individual, empreses i institucions han col·laborat en la campanya fent entrega de centenars de jocs, joguines i material escolar. Finalment, s’ha aconseguit repartir joguines per a 2.415 infants en risc d’exclusió en centres socioeducatius de l’entorn de la Fundació Pere Tarrés, una xifra que supera amb escreix els 1.250 infants a qui es va poder fer arribar regals l’any passat.

Apadrinament de les cartes als Reis Mags

Una de les claus de l’increment de la mobilització de solidaritat d’enguany es deu al fet d’haver potenciat la iniciativa d’apadrinar cartes als Reis d’Orient. Els infants i adolescents, juntament amb l’equip d’educadors/es del seu centre, van escriure les seves cartes el passat mes de novembre. Així, s’han pogut apadrinar un total de 18 cartes plenes de desitjos que han estat possible gràcies a la solidaritat d’empreses i institucions com Joguines Sense Fronteres, N26 Poblenou, LF Channel, McKinsey & Company, Semillas Fitó, Kärcher S.A, FI Group, Indicesa l’Illa, i els treballadors i treballadores de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer; famílies de centres educatius i de lleure com Kids&Us Santa Eulàlia i Hospitalet Centre, l’associació de famílies de l’escola El Solell de la Palma de Cervelló o les del centre d’esplai Cra-Crac de Badalona, i persones a títol individual que han apadrinat cartes al 100%.

D’altra banda, aquest any també hi ha hagut empreses i institucions que han participat en la campanya a través de donacions directes: Deloitte, Hotel Intercontinental, Hotusa, ESIC, i Kids&Us de Sant Andreu de la Barca. L’equip humà de la Fundació Pere Tarrés, així com del rectorat de la Universitat Ramon Llull, també han contribuït a la recollida a través de donacions a títol particular.

Totes les joguines recollides han estat classificades i repartides en un total de 28 centres socioeducatius i espais de lleure de l’entorn de la Fundació Pere Tarrés que atenen infància en situació vulnerable per tot el territori català. En aquest cas, parlem de centres de Lleida, Tortosa, Mollet del Vallès, L’Hospitalet de Llobregat, Igualada, Barcelona, Sant Adrià de Besòs, Badalona, Vic, Terrassa, Sabadell, Abrera, Molins de Rei, El Prat de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts.

Xarxa entre centres i entitats

La Fundació Pere Tarrés aplega una xarxa d’una cinquantena de centres socioeducatius propis, adherits i de titularitat municipal a Catalunya i Balears, on cada tarda participen més de 7.000 infants a la sortida de l’escola. L’objectiu és que tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats que la resta d’infants i puguin desenvolupar-se i créixer de forma positiva, a través del reforç escolar, les activitats educatives i de lleure, el treball d’hàbits i l’acompanyament emocional i psicològic.

33% dels infants i joves en situació de pobresa

Arran de la crisi econòmica i social actual, i sobretot arran de la pandèmia de la covid-19, la situació d’aquests infants i les seves famílies s’ha agreujat i molts pares i mares han perdut les seves fonts d’ingressos o han vist com empitjoraven les seves condicions laborals, fet que ha generat problemes per aconseguir recursos per cobrir necessitats tan bàsiques com la higiene, l’alimentació o l’educació dels infants.

En aquest sentit, prop d’un 33% dels infants i joves a Catalunya viu en situació de pobresa, mentre que la xifra per població general segueix mantenint-se en màxims històrics de gairebé el 26%, segons dades de l’Enquesta de Condicions de Vida de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Així doncs, moltes d’aquestes famílies, que com s’ha dit, no tenen algunes de les seves necessitats bàsiques cobertes, tampoc tenen recursos per comprar joguines per Nadal o Reis. D’aquí la importància d’aquesta campanya que engega cada any la Fundació Pere Tarrés, conscient que jugar i il·lusionar-se amb les tradicions nadalenques forma part del desenvolupament psicosocial de l’infant.

 

Font: Fundació Pere Tarrés

T'ha interessat aquest contingut? Subscriu-te al nostre butlletí electrònic. Cada setmana, l'actualitat de l'Església diocesana al teu correu.

T'interessarà ...