Endesa i la Sagrada Família signen un conveni de col·laboració al Palau Episcopal de Barcelona

La Fundación Endesa col·labora en la il·luminació de la torre de la Mare de Déu de la Sagrada Família

02 Nov, 2021
Església de Barcelona

La Fundación Endesa ha signat, aquest 2 de novembre, un acord de col·laboració amb la Fundació Sagrada Família per participar en el projecte d’il·luminació artística exterior de la Torre de la Mare de Déu de la Basílica. A l’acte de signatura, que ha tingut lloc a la seu del Palau Episcopal de Barcelona, han assistit l’Emm. I Rvdm. Cardenal Joan Josep Omella (també president de la Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família); el president del Patronat de la Sagrada Família, Esteve Camps Sala; el president d’Endesa i de la Fundación Endesa, Juan Sánchez-Calero Guilarte i el director general de la Fundación Endesa, Javier Blanco Fernández.

La col·laboració de la Fundación Endesa es centra en la il·luminació de la Torre de la Mare de Déu de la Basílica que, més enllà de tenir un objectiu artístic, respondrà a criteris de sostenibilitat i eficiència energètica, com tots els projectes lumínics en els quals la Fundación Endesa participa. No és la primera vegada que la Fundación contribueix al procés constructiu d’un edifici emblemàtic com és el de la Sagrada Família. L’any 2007, any en què es commemorava el 125è aniversari de la col·locació de la primera pedra del Temple, va col·laborar en la il·luminació nocturna de la façana de la Passió.

Il·luminació de la Torre de la Mare de Déu el proper 8 de desembre

Caldrà esperar al proper 8 de desembre per veure’n el resultat ja que el projecte es troba, en aquests moments, en la seva darrera fase constructiva. Amb una alçada de 138 metres, la Torre de la Mare de Déu serà la segona més alta del complex arquitectònic. La part superior constarà d’una corona amb dotze estrelles de forja, sobre la que hi anirà un fust de 18 metres recobert de trencadís, i com a element final, una estrella de vidre il·luminat des de dins, amb un total de 12 puntes. L’estrella és el símbol de la Mare de Déu com a mare de Jesús, i guia dels seus fidels. El projecte de la seva il·luminació exterior, emfatitza i dona una major profunditat al relat de la seva pròpia simbologia. «És un honor per a la Fundación Endesa participar en aquest moment històric i de gran notorietat. A través de la il·luminació d’aquesta torre, des de la Fundación Endesa volem, d’una banda, donar visibilitat a la noblesa d’aquest monument acostant el relat de la seva simbologia als visitants, i, de l’altra, contribuir a augmentar -encara més- la seva projecció i reconeixement, tant nacional com internacional», ha comentat Juan Sánchez-Calero, president d’Endesa i de la seva Fundació.

700 obres il·luminades amb Endesa

Des dels seus inicis l’any 1998, la Fundación Endesa ha contribuït a la il·luminació de grans obres arquitectòniques des del convenciment que donar llum, és una de les formes més singulars de posar en valor i destacar el patrimoni. Compta amb un llistat de 700 obres il·luminades, repartides arreu de l’estat espanyol, de les quals algunes de les més destacades a casa nostra són la il·luminació del Monestir de Poblet, de la catedral La Seu Vella de Lleida o la mateixa catedral de Barcelona.

Els projectes d’il·luminació, a més de seguir criteris de sostenibilitat i eficiència energètica comuns i compartits amb Endesa i el grup Enel, capten i multipliquen la bellesa del monument tot oferint una nova mirada artística al nostre passat comú el qual es projecta cap al futur.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

On tens el tresor, hi tindràs el cor.

(Mt 6,19-23)