«En un món global, només ens en sortirem si treballem tots junts»

Mireia Angerri, presidenta-delegada de Mans Unides Barcelona, ens explica els nous projectes i l’increment d’ajudes que l’entitat està reforçant a causa de la pandèmia

11 Maig, 2020

«Si una cosa ha posat de manifest aquesta crisi és que el món està interconnectat». Mireia Angerri, presidenta-delegada de Mans Unides Barcelona ens ha explicat les seves sensacions, els nous projectes i l’increment d’ajudes que l’entitat està reforçant a causa de la pandèmia que està assolant el món i que afecta de manera més agreujada als països vulnerables. «Mans Unides ha creat un fons d’emergència per tal de lluitar contra la fam de manera literal a través de la compra de tones d’aliments de primera necessitat per repartir entre els col·lectius més afectats». Uns fons que ja arriben als 1,2 milions d’euros destinats a aquestes necessitats urgents.

«El virus no entén de fronteres, ens ha fet més vulnerables a tots, petits i grans, del sud i del nord, independentment de la nostra posició, raça o religió, però és evident també que els països més desenvolupats tenim més eines per lluitar contra aquesta pandèmia»  assegura Angerri. «Nosaltres vivim en un estat del Benestar que ens protegeix, amb un sistema sanitari excel·lent, i un sistema de protecció social que empara a les persones més vulnerables, però en els països més empobrits de l’Àfrica, l’Àsia o Amèrica Llatina, allà on treballa Mans Unides, és la comunitat organitzada i solidària amb l’ajuda d’ONGs com Mans Unides, la que sosté la vida de milions de persones que han quedat absolutament a la intempèrie, en una crisi ja no sanitària, sinó de subsistència» ha indicat la presidenta-delegada.

El fons d’emergència

Mireia Angerri ha posat en relleu la importància d’aquest fons d’emergència que multiplica l’ajuda dels països que ho estan passant pitjor. «A Mans Unides no hem parat de rebre peticions d’auxili, i hem acabat obrint un compte d’emergència per fer-hi front. Avui en dia ja portem 1,2 milions d’euros destinats a aquestes necessitats urgents, i en vindran més» ha informat. La presidenta-delegada de Mans Unides Barcelona és conscient de com afecta aquest virus al nostre país però també ha posat l’accent al patiment dels més vulnerables. «Us podeu imaginar com ha afectat aquesta pandèmia a les persones més vulnerables dels països més necessitats del món? Els que estan patint més aquesta pandèmia són els nostres germans més empobrits de l’Àfrica, de l’Àsia i d’Amèrica Llatina. Per això demanem ajuda a través de la Campanya d’emergència Covid, per tal que la nostra solidaritat traspassi les nostres fronteres» ha exposat.

Per fer el donatiu cal entrar a la pàgina de Mans Unides a l’apartat de col·laborar. També es pot fer una aportació per Bizum amb el codi 00051 o per transferència al compte ES06 2100 3291 9125 0004 4484

Projectes aturats i un canvi de perspectiva  

«Molts dels projectes que tenim en marxa, han estat aturats a causa de les mesures decretades pels governs d’aquests països» ha indicat Angerri preocupada perquè aquests països no han tingut en compte que «la seva immensa majoria de població viuen al dia de les feines informals al carrer com és venda ambulant, jornalers, constructors o abocadors, entre d’altres».

Per això, Mans Unides ha anat actuant sobre la marxa amb les necessitats que cada país tenia a cada moment gràcies al contacte permanent que l’entitat catòlica té amb els seus socis locals. «Els projectes de construcció d’escoles, hospitals, o zones de regadiu així com els projectes de formació professional o escolar, han quedat totalment aturats i les tasques principals ara mateix s’han derivat cap a l’ajuda a les persones sobretot amb aliments i productes d’higiene» ha explicat Mireia Angerri.

Nous projectes per lluitar contra la pandèmia

Mans Unides està creant nous projectes, dia a dia, a mesura que es van fent les peticions d’ajuda. A través d’aquest fons d’emergència i dels diners que destinava a projectes, ara aturats, està incorporant aquests nous projectes. «De moment ja portem aprovats 59 nous projectes» ha assegurat Angerri. «Actualment, el país al qual s’han dedicat més recursos per l’emergència Covid és l’Índia, on hi ha centenars de milers de persones atrapades als Slums o barriades de les grans ciutats». La presidenta-delegada ha explicat que tot i que l’Índia és el país on s’hi han destinat més recursos, si parlem de continents qui ocupa la primera posició és l’Àfrica. «És el lloc on més països ens estan demanant ajuda: Burkina Faso, Kenya, Malawi, Camerun, Moçambic, Sierra Leone o Angola».

En aquests projectes, relata Angerri, «les tasques principals que s’estan duent a terme ara mateix són sobretot l’adquisició i distribució de milers de lots d’aliments de primera necessitat, així com productes d’higiene personal, bàsicament sabó i gels; també s’estan dedicant molts esforços per adquirir l’equipament mèdic necessari per a les unitats de tractament de Covid, equips de protecció individual: mascaretes, guants, bates, i la contractació de personal sanitari i compra d’aparells de respiració assistida i de generadors d’electricitat». I això no és tot, pel que fa a l’aigua «s’està efectuant la perforació de nous pous i xarxes de sanejament d’urgència» declara Angerri.

Fer un món més just

La presidenta-delegada de Mans Unides Barcelona ens ha narrat els seus pensaments a l’inici d’aquesta pandèmia quan els mitjans anunciaven que la millor arma contra el virus era l’aigua i el sabó. La seva primera reflexió va ser l’angoixa de pensar com s’ho farien aquelles persones que l’entitat està ajudant, si la gran majoria no tenen accés a l’aigua potable i ja no parlem del sabó. La constatació de la injustícia que hi ha al món la va sobrevenir. «El sentiment de vulnerabilitat que em va envair ràpidament, em va ajudar a posar-me en la pell dels qui sempre viuen en aquesta situació. No podem girar-los l’esquena» ha assegurat Angerri.

«En un món global on tot i tots estem interconnectats, només ens en sortirem si treballem junts per acabar amb el patiment al nostre planeta, aquesta preciosa “casa comuna” que hem de compartir amb agraïment, pau i germanor, sense deixar ningú enrere, tal com ens recorda constantment el nostre papa Francesc».

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Tots en van menjar i quedaren saciats.

(Lc 9,11b-17)