Els universitaris marxen cap a Terra Santa

El bisbe Vadell i el delegat Mn. Bérchez acompanyen als nois i noies al llarg del seu recorregut per Israel resseguint les passes de Jesucrist

01 Febr, 2018
Església de Barcelona

Els joves de la Delegació de Pastoral Universitària han marxat aquest 31 de gener fins al 7 de febrer de pelegrinatge a Terra Santa. Després de la primera tanda d’exàmens del curs, més d’una trentena de nois i noies han iniciat aquesta experiència que els portarà cap a un camí per a conèixer Israel i, alhora a un camí interior per a ells mateixos. Juntament amb els universitaris s’hi han sumat el delegat Mn. Bruno Bérchez i del bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell, que els acompanyaran durant el trajecte. Es tracta d’un viatge programat des del mes de setembre per tal de la delegació, amb la finalitat de ser una via més per a la preparació del proper Sínode de Joves de pròxim octubre del 2018.

Pelegrinatge

L’aventura va començar a l’aeroport del Prat, des d’on van agafar un vol fins a Tel Aviv, per fer la primera aturada a Natzaret. Tal com estava previst en el programa del pelegrinatge, aquest dijous han visitat la basílica de l’Anunciació, l’església de la sinagoga i l’església de Sant Gabriel, i acabaran el matí a Canà. A la tarda es dirigiran al Mont Tabor, muntanya del precipici, i visitaran el centre Don Guanella per a infants discapacitats.

El divendres es desplaçaran a Galilea, Tiberíades, on veuran amb els seus propis ulls la Muntanya on Jesús va proclamar les benaurances i, seguidament continuaran la ruta per Cafarnaüm, Tagba, Primat de Pere, Magdala i faran una travessia en vaixell pel llac on tindran un moment de pregària plegats.

Dissabte, ja cap a Jerusalem faran la renovació de les promeses del baptisme al riu Jordà i podran veure el que queda de les runes de Jericó. També caminaran per la muntanya dels 40 dies i viuran tota una experiència enmig del desert. Passant pel Mar mort, aniran fins a l’església del Bon samarità, Betània, i a la Muntanya de les Oliveres. D’altra banda, diumenge està previst arribar a Betlem, on visitaran el Camp dels Pastors, basílica de la Nativitat i cap al vespre se sumaran a la processó amb els franciscans, Ain Karem.

La setmana vinent, tant el dilluns com el dimarts els dedicaran a aprofundir en Jerusalem, on podran visitar la tomba de Maria i anar a la Muntanya de Getsemaní, per a pregar. Hi ha prevista també una Eucaristia al Sant Sepulcre i dimarts abans de la tarda visitar el Mur de les Lamentacions.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf ... See MoreSee Less
View on Facebook
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz ... See MoreSee Less
View on Facebook
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Aquest és el deixeble que ho ha escrit, i sabem que el seu testimoni és digne de crèdit.

(Jn 21,20-25)