Els “sembradors d’estrelles” il·luminen les residències de gent gran a l’arxidiòcesi de Barcelona

Aquesta activitat pastoral té lloc durant el temps d'Advent i es caracteritza pel seu caràcter missioner i el desig d'aportar llum i esperança

Des de l’Arxidiòcesi de Barcelona, el Secretariat Diocesà de Missions i la Direcció Diocesana de les Obres Missionals Pontifícies, amb la col·laboració dels Secretariats de Catequesi, Educació Catòlica i la Delegació de Pastoral de la Salut, han dut a terme la iniciativa anual “Sembradors d’Estrelles 2023”. Aquesta activitat pastoral té lloc durant el temps d’Advent i es caracteritza pel seu caràcter missioner i el desig d’aportar llum i esperança a tots els racons de l’Arxidiòcesi de Barcelona.

L’essència d’aquesta iniciativa rau en la senzillesa i la generositat dels més petits. Amb el missatge “Jesús neix per a tu”, els nens i nenes, principalment, distribueixen petites estrelles amb l’objectiu de portar la Bona Nova a tothom.

Agraïment en nom dels missioners

Aquest gest també vol ser una felicitació i agraïment en nom dels missioners i missioneres que, amb amor a Crist i a la humanitat, deixen tot per portar el missatge de l’Evangeli a altres parts del món. Les pregàries i col·laboracions esdevenen una font de suport fonamental per a aquesta tasca missionera. Aquesta iniciativa recorda a tothom que la veritable essència del Nadal és compartir i donar-se.

Relació intergeneracional: infants i gent gran a les residències

Aquest any, amb la intenció de fomentar una major relació intergeneracional, l’activitat s’ha estès a les residències de gent gran. Les estrelles s’han repartit amb entusiasme per part d’infants i adolescents de grups de catequesi, d’escoles així com dels grups de pastoral de la salut de les parròquies i altres entitats d’església. S’ha buscat crear una connexió especial entre dues generacions, compartint llum i alegria.

En paraules del director del Secretariat de Missions Manu Górriz “La iniciativa ‘Sembradors d’Estrelles’ representa l’essència mateixa de la missió cristiana: compartir la llum de l’amor i l’esperança a cada racó de la nostra comunitat, recordant que Jesús neix per a tots nosaltres.”

D’entre els molts grups participants un testimoni el trobem en el grup de pastoral de la salut i els infants dels grups de catequesi de la Parròquia St. Andreu Palomar que han estat uns dels sembradors d’estrelles d’enguany que van anar a la Residència Casa Asil. Pel Marco “va ser emocionant”, i en paraules de l’Annia “m’ho he passat molt bé repartint estrelles entre els avis”. Per al Pablo “va ser la millor experiència, em vaig sentir feliç i vaig fer feliç als avis“. “Em va agradar molt anar a cantar nadales als avis perquè es van posar molt contents i em vaig sentir feliç”, diu la Danae.

La sembra d’estrelles

Prop de 49.000 estrelles s’han distribuït per tota l’Arxidiòcesi de Barcelona, portant i escampant la llum i la calidesa del missatge nadalenc a cada racó de la comunitat.

Pel director del Secretariat “L’impacte social d’aquesta activitat va més enllà de les xifres. Estem transformant el Nadal en un temps de compartir i regalar, recordant que cada estrella distribuïda porta amb si el missatge etern que Jesús neix per il·luminar les nostres vides.”

Des del Secretariat de Missions agraïm sincerament, en nom de tots els missioners i missioneres la participació activa de tots els infants i adolescents participants i esperem que aquesta iniciativa hagi sembrat llavors d’esperança i amor en el cor de qui l’ha rebut.