L’arquebisbe armeni-catòlic d’Alep demana la pregària de tot el món per tal d'ajudar els cristians a no fugir del país
24 Abr, 2018
Església de Barcelona
Aquesta setmana des de Rome Reports ens informen sobre la situació que pateixen els cristians a Síria i com a les diferents localitats afectades per la tragèdia, els costa ressorgir de les seves cendres. Entre aquestes, es mostra la ciutat d’Alep, on després de set anys el conflicte sembla no acabar.
“Màrtirs vius”
Fins avui, a Alep, la guerra s’ha cobrat més de mig milió de morts, hi ha tres milions de ferits i quasi sis milions de refugiats. Dels 23 milions d’habitants de Síria, el 70 per cent viu sota el llindar de la pobresa. Una situació que comparteixen cristians i musulmans.
L’arquebisbe armeni-catòlic d’Alep, Mons. Boutros Marayati, explica com moltes persones s’han vist obligades a fugir. Demana a tots els cristians la seva pregària per tal “d’ajudar-los a romandre a Síria”. Tal com demana el papa Francesc, que no es buidi Orient Mitjà de cristians. Monsenyor Marayati defineix els sirians com “màrtirs vius”.
Aferrats a la convivència
Tot i les destrosses ocasionades tant a la catedral d’Alep com a l’escola, la reconstrucció dels edificis ja està en marxa. Segons l’arquebisbe, a poc a poc va tornant a la normalitat. “Primer s’ha reconstruït l’escola on per fi, els nens han vist la llum del sol després de 5 anys estudiant en un soterrani per no ser aconseguits per les explosions”, explica Mons. Boutros.
Tot i la desgràcia de tants anys sota el fum de la guerra, l’arquebisbe d’Alep destaca la convivència entre cristians, ortodoxes, protestants i catòlics i amb els musulmans. “Estem junts, vivim junts, anem junts a l’escola, a la universitat, als mateixos hospitals”, explica. “No hi ha diferència entre cristians i musulmans. Si tens una necessitat, tu ets el meu germà”, afegeix.
Pregària de tot el món
Tal com s’explica en el reportatge, el poble sirià només desitja una pau que “no sigui obra de més bombes i que acabi la guerra mundial que està tenint lloc en el seu territori”. Per això demanen que el món no els oblidi i pregui per tots ells.
Bisbes, formadors, preveres i seminaristes han acomiadat aquest dijous el curs 2025-2026 al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. A la missa de cloenda hi han assistit mig centenar de persones, la majoria…
La Catedral de Barcelona ha inaugurat i beneït aquest dimecres 3 de juny la tradicional celebració de l’Ou com Balla al claustre catedralici, en el marc dels actes de Corpus Christi. Enguany,…
Fotos: Càritas Diocesana de Barcelona Sota el lema «Tria estimar, tria comunitat», Càritas Diocesana de Barcelona ha presentat la memòria 2025, un any en què l'entitat ha acompanyat 27.843 llars, on viuen…
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf... See MoreSee Less
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz... See MoreSee Less
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
L’Església de Barcelona expressa el seu agraïment al Govern de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per la seva implicació i col·laboració en la preparació de la visita del papa Lleó XIV a la nostra arxidiòcesi.🫂✨ Una visita històrica que uneix fe, cultura i esperança.📸 Departament de Justícia✍🏻 ... See MoreSee Less
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less