Un total de 180 catecúmens de l’Arxidiòcesi de Barcelona han participat en el recés diocesà organitzat pel Servei diocesà per al Catecumenat, de la Delegació d’Anunci de la Fe i d’Iniciació Cristiana. La trobada ha tingut lloc aquest 25 de gener a la Salle Bonanova, amb el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías, que va sumar-se al a trobada. Ha estat una oportunitat per viure una jornada de silenci, reflexió, testimonis i celebració compartida de la fe.
La força de la comunitat
Segons explica Felip-Juli Rodríguez Piñel, director del Servei diocesà per al Catecumenat, l’objectiu d’aquest recés, és «ajudar els catecúmens a fruir d’un dia de trobada amb Déu i amb els altres, per aprofundir en la fe en un ambient de comunitat».
Cada un dels participants es troba en diferents moments del seu itinerari. D’aquesta manera hi ha que tot just han iniciat el camí catecumenal, mentre que d’altres rebran els sagraments de la Iniciació cristiana a la Vetlla Pasqual d’aquest any.
En aquest sentit, Mn. Rodríguez Piñel destaca la importància d’aquestes trobades perquè «la fe es rep dins de la comunitat cristiana. Trobar-se amb altres catecúmens ajuda a viure el do de la fraternitat i a aprofundir en la fe comunitària de l’Església».
El testimoni com a fil conductor
Un dels moments centrals del recés va ser el testimoni d’Isabel Campmany, delegada de catequesi de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, que va ser instituïda amb el ministeri de catequista pel papa Lleó a Roma el 28 de setembre de 2025.
Campmany va compartir la seva experiència de fe al llarg de la vida, tant en l’àmbit familiar com laboral i pastoral, i va oferir una reflexió centrada en la relació amb el Pare, el Fill i l’Esperit Sant, com a fonament de l’esperança cristiana. També va subratllar que «el do de ser Església l’ha ajudada a créixer en la seva formació humana i cristiana», una experiència que avui comparteix al servei de la transmissió de la fe.
Pròxima trobada
La pròxima trobada del catecumenat diocesà serà el dissabte 14 de febrer, amb una catequesi del bisbe a la Catedral de Barcelona, un nou moment fort de camí compartit cap als sagraments de la iniciació cristiana.