El Patrimoni Cultural, més a prop que mai

«Quin és el vostre superheroi?» és la primera activitat familiar per apropar el patrimoni històric i artístic de l’arxidiòcesi a tothom

«Davant la situació actual d’emergència sanitària, el món demanda la implicació de tots per superar la pandèmia», asseguren des de la Delegació diocesana de Fe i Cultura i el Secretariat de Patrimoni Cultural. Ambdós continuen treballant, ara més que mai, per apropar el patrimoni històric i artístic de l’arxidiòcesi, posar-lo al servei de tothom i ser un acompanyament en aquest confinament. Per aquest motiu, s’ha obert l’accés gratuït en línia a totes les publicacions del Secretariat. Aquesta iniciativa obre una finestra a les llars amb un recurs que dona suport a les famílies tancades a casa.

En aquesta finestra qualsevol interessat podrà gaudir d’activitats actualitzades periòdicament, on es plantejaran preguntes per «observar, reflexionar i debatre al voltant del patrimoni». A través d’aquestes activitats, «les famílies descobriran, connectaran i desvetllaran l’entusiasme per la història barcelonina en diferents espais». Els més atrevits també podran convertir-se en artistes i participar en les exposicions virtuals de l’Arxiu Diocesà de Barcelona.

Activitats familiars: «Quin és el vostre superheroi?»

La primera activitat que la Delegació de Pastoral Fe i Cultura i el Secretariat de Patrimoni Cultural proposen està centrada en els superherois. Una activitat que permetrà als més petits de la casa acostar-se a aquesta proposta i trobar-la més familiar. A més, tindran l’oportunitat de dibuixar o pintar aquests superherois que s’exposaran virtualment.

Al segle XVII, en un moment en què només els rics es podien permetre anar al metge, hi va haver a Barcelona un prevere que es deia Josep Oriol Bogunyà que cada dia es dedicava a cuidar els malalts amb els pocs mitjans que tenia a l’abast. Els rentava les ferides, els posava ungüents, els donava remeis casolans, els atenia i pregava amb ells. Va ser un home molt estimat i conegut a la ciutat, per això el van fer sant. Ara hi ha herois molt similars a Sant Josep Oriol, els professionals sanitaris, la xarxa de serveis bàsics, així com les botigues d’alimentació, transportistes o serveis de neteja, entre d’altres.

I doncs, us atreviu a explicar-nos quin és el vostre superheroi preferit?