El papa Francesc crida els cristians a donar un testimoni de vida que atregui, sense exigir ni obligar

El Vídeo del Papa d'octubre, demana ser deixebles missioners en la vida quotidiana donant testimoni de la trobada amb Jesús i vivint amb gust d'Evangeli

El Vídeo del Papa acaba de sortir a la llum amb la intenció d’oració que Francesc confia a tota l’Església Catòlica a través de la Xarxa Mundial d’Oració del Papa. A l’octubre, mes en què comença el camí sinodal i se celebra la Jornada Mundial de les Missions, el Sant Pare aprofundeix en la naturalesa evangelitzadora de l’Església i ens crida a tots a ser, justament, deixebles missioners.

Aquesta missió a la qual tots els batejats estem cridats se centra, sobretot, a “estar disponibles a la seva crida i viure units al Senyor en les coses més quotidianes, el treball, les trobades, les ocupacions de cada dia, les casualitats de cada dia, deixant-nos guiar sempre per l’Esperit Sant”.

D’Església missionera a deixebles missioners

En uns dies iniciarà el Camí Sinodal de l’Església, una crida a caminar junts, com a “Poble de Déu pelegrí i missioner”. Ja en El Vídeo del Papa del mes d’agost de 2021, Francesc havia subratllat la vocació pròpia de l’Església, que és evangelitzar. En aquella ocasió, advocava per seguir, com a Església, una “opció més missionera”, que començava per “la reforma de nosaltres mateixos”.

Aquest mes el Papa aprofundeix sobre aquesta crida, convidant a homes i dones a deixar-se “moure” per Crist i donar així testimoniatge d’una vida que contagiï als altres, que atregui sense obligar ni exigir. En el vídeo ens diu que cada testimoniatge de vida provoca admiració, i l’admiració fa que uns altres es preguntin: “com és possible que això sigui així?” o “d’on li ve a aquesta persona l’amor amb què tracta a tots, l’amabilitat, el bon humor?”.

Ser missioner és buscar i fomentar la trobada personal, cara a cara, de persona a persona. En el llibre-entrevista “Sense Ell no podem fer res”. Una conversa sobre ser missioners al món d’avui, on es recull un intercanvi entre el papa Francesc i el periodista italià Gianni Valente, el Sant Pare diu clarament que “l’Església creix per atracció i per testimoniatge”. Es tracta de viure prop de Jesús, en la trobada amb els altres: “si Crist t’atrau, si et mous i fas les coses perquè ets atret per Crist, uns altres ho notaran sense esforç. No hi ha necessitat de demostrar-ho, i molt menys d’exhibir-ho”. Es tracta d’encarnar l’Evangeli en la vida quotidiana. Un foc que encén un altre foc.

Missió i sinodalitat

“Una Església sinodal ha de ser una Església missionera, perquè la missió ha de començar amb el dinamisme de l’escolta recíproca, que és la premissa i la condició necessària per acceptar allò que l’Esperit li suggereix a l’Església”, afirma el Secretari General del Sínode dels Bisbes, Cardenal Mario Grech.  “Només pregant i obrint els ulls a tot el que ens circumda – com ens recorda el Papa Francesc – podrem percebre l’acció de l’Esperit Sant que ja es manifesta, i ser una Església en moviment, missionera, que evita l’autoreferencialitat i que és capaç de ser per a tots, aquest ‘sagrament de la cura’ que el món tant necessita”.

Discernir i reconèixer l’acció de l’Esperit Sant

El P. Frédéric Fornos S.J., Director Internacional de la Xarxa Mundial d’Oració del Papa, recorda que “les intencions d’oració del Papa, que es presenten cada mes, formen part de l’oració i del discerniment del Sant Pare. Aquestes intencions d’oració, en el context del Camí Sinodal que inicia l’Església, com a Poble de Déu, són una invitació a discernir i reconèixer com l’Esperit del Senyor ens crida a viure els desafiaments de la humanitat i de la missió de l’Església. No oblidem que el Camí Sinodal és en vista de la missió, d’una Església missionera “amb les portes obertes” (EG, n.46) i troba la seva font en l’oració”.

Font: El Vídeo del Papa