
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
La cita, el 7 i 8 de gener, ha estat orientada a «afavorir un discerniment comú i oferir suport i consell al Sant Pare»

A la imatge, el papa Lleó XIV saluda el cardenal Omella / Vatican Media
L’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, ha participat en el primer consistori extraordinari del papa Lleó XIV, el 7 i 8 de gener. Els principals temes que s’hi han treballat són: Evangelii gaudium i la missió de l’Església; la constitució apostòlica Praedicate evangelium sobre el paper de la Cúria i la seva relació amb les Esglésies particulars; la sinodalitat i la litúrgia.
Han sigut dos dies de pregària, de compartir i de reflexió, en signe de fraternitat i comunió, que el Papa ha viscut amb els membres del Col·legi Cardenalici. Molts d’ells han participat en el ritu de tancament de la Porta Santa i en la Missa de l’Epifania. La trobada ha estat orientada a «afavorir un discerniment comú i oferir suport i consell al Sant Pare en l’exercici de la seva alta i gran responsabilitat en el govern de l’Església universal».
Concretament, el consistori s’ha inaugurat dimecres a la tarda, a les 16 h, a la Sala del Sínode del Vaticà. Els treballs s’han desenvolupat a porta tancada i comptaran amb la presència del Papa. L’endemà, 8 de gener, ha concelebrat amb els cardenals una missa a l’Altar de la Càtedra de la Basílica Vaticana.
A les 9:30 h ha tingut lloc la sessió del matí fins a les 12:45 h, de nou a la Sala del Sínode. El Pontífex i els cardenals s’han reunit, finalment, a la tarda, des de les 15:15 fins a les 19 h, amb la conclusió dels dos dies.
Sílvia Muñoz