El cardenal Omella demana a la Mare de Déu de la Mercè que «ens ajudi a ser portadors d’esperança a la nostra ciutat»

Fotografies: G. Simón

La Mare de Déu de la Mercè s’ha tornat a engalanar per celebrar la seva solemnitat. L’arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, ha presidit l’ofici pontifical amb motiu de la solemnitat de la patrona de Barcelona. «Que Santa Maria, Mare de Déu de la Mercè, ens ajudi a ser instruments d’amor i portadors d’esperança i de vida a la nostra ciutat i al nostre món», ha dit el prelat barceloní durant la seva homilia.

La celebració litúrgica, que ha tingut lloc davant més de tres-centes persones, ha estat concelebrada pel bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés; el bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Cristau, i els bisbes auxiliars de Barcelona, Mons. David Abadías i Mons. Javier Vilanova. Entre les autoritats civils presents a l’ofici religiós, ha destacat la presència de l’alcalde de Barcelona, Sr. Jaume Collboni. En total, hi han assistit 17 regidors de l’Ajuntament de Barcelona i 4 tinents d’alcaldia. A més, l’acte ha comptat amb l’assistència de diferents comandaments militars i policials, així com diputats i representants de les universitats amb seu a Barcelona. També hi ha estat present el director general d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, Sr. Carles Armengol.

«Una societat tancada a la vida camina cap a la seva desaparició»

«L’amor és font d’esperança i de vida» ha dit el cardenal Omella. «Potser aquesta falta d’amor i d’esperança creixent en la nostra societat és la que està provocant aquesta gran caiguda en la natalitat, la soledat i el desànim. […] Una societat tancada a la vida camina cap a la seva desaparició».

L’arquebisbe de Barcelona també ha encoratjat a treballar segons la voluntat de Jesús. «Tenim molts reptes, molta feina per fer, però no tinguem por i fem tot el que Jesucrist ens digui. Seguim el seu manament a l’amor que ompli de vida i esperança la nostra societat. Preguem perquè aquest mateix Esperit de Déu que va entrar en les entranyes de Maria, que va moure el cor de sant Pere Nolasc, continuï avui trucant a la porta dels nostres cors esperant que l’obrim i el deixem entrar».