El 27è pessebre vivent de la Torre del Suro resisteix a la pandèmia

El centre ocupacional Taller Sant Camil tornarà a representar les escenes bíbliques del Naixement el 22 de desembre a les 18 h i excepcionalment també de manera virtual

Fotografia: Josep Maria Contel pel Pessebre Vivent de la Torre del Suro

El 27è pessebre vivent de la Torre del Suro del centre ocupacional Taller Sant Camil tornarà a representar les escenes bíbliques del Naixement el 22 de desembre a les 18.00 h amb un aforament limitat que necessitarà inscripció prèvia a www.pessebrevivent.cat o trucar al 934 550 766. També es podrà seguir la representació en directe pel Facebook Cultura Popular Barcelona.

Propostes virtuals per viure el pessebre vivent de la Torre del Suro

A més de poder veure el Pessebre Vivent en directe de manera virtual, l’exposició retrospectiva de materials gràfics «El Pessebre Vivent de la Torre del Suro vist per…» s’ha convertit en una proposta cultural virtual que oferirà una retrospectiva de totes les exposicions que s’han fet fins ara, posant en diàleg els diferents treballs, estils i mirades dels artistes visuals i fotògrafs que hi han intervingut. El contingut es podrà visitar al web del pessebre vivent. Per altra banda el programa Gaudeix la Festa farà un reportatge de la representació que es podrà veure a les televisions de la Xarxa de Comunicació Local.

Pessebre Vivent de la Torre del Suro

El pessebre vivent de la Torre del Suro va néixer l’any 1993. La representació, guardonada amb el Premi Ciutat de Barcelona de Cultura Popular 2016, es realitza a partir de l’escenificació de quadres estàtics que el visitant del pessebre vivent va trobant en l’itinerari. Aquests quadres són de temàtica diversa, oficis que es perden o desapareguts, bíblics o costumistes. En total hi participen més d’un centenar d’actors i actrius entre usuaris del centre ocupacional, professionals i col·laboradors d’altres entitats.

L’any 2020, marcat per la pandèmia, el pessebre vivent de la Torre del Suro altera el seu format, replantejant la representació, l’aforament, els accessos, el recorregut i llençant-se a experimentar amb formules d’activitat online, com l’exposició o la retransmissió en directe via streaming de la representació.

El Taller Sant Camil, des de 1962

El Taller Sant Camil és un centre ocupacional de la Fundació de la Santa Creu, que dona atenció a persones amb discapacitat intel·lectual des del 1962. Actualment el Centre Ocupacional dona atenció a 80 persones en dos serveis diferenciats, El Servei de Teràpia Ocupacional ( STO ) i el Servei d’Orientació i Inserció (SOI).

Aquest any el Taller Sant Camil de la Fundació de la Santa Creu degut a la situació de pandèmia ha afrontat el repte d’abordar el servei i les seves activitats amb l’objectiu de normalitzar al màxim la situació, intentant que el servei del centre ocupacional s’ofereixi amb el mínim d’alteracions possibles.