«Déu t’estima» a Castelldaura

Mons. Antoni Vadell, Bisbe Auxiliar de Barcelona, participa a les les 55enes Jornades de Premià de Dalt del 22 i 23 de gener per aprofundir en el paper dels joves amb la ponència titulada “Un amor expansiu”

“A tots els joves vull anunciar-los ara el més important, la primera cosa, això que mai no s’hauria de callar. És un anunci que inclou les tres grans veritats que tots necessitem escoltar, una vegada i una altra…”. Així ho explicava el papa Francesc en l’Exhortació Apostòlica Christus vivit, 111.”Déu t’estima! L’anunci més gran als joves” serà el lema de les 55enes Jornades de qüestions pastorals. Com cada any, la trobada tindrà lloc a Castelldaura, Premià de Dalt, els dies 22 i 23 de gener. També han estat promogudes pel Centre Sacerdotal Rosselló de Barcelona amb a finalitat d’incidir en la llum de l’Evangeli.

De què es parlarà?

Les jornades reflexionen entorn al missatge del Christus Vivit amb relació a l’important paper de la joventut en la religió catòlica. La “Inauguració i Introducció a les Jornades” dòna el tret de sortida de l’acte de la mà de Domènec Melé, director de les Jornades, i Ignasi Font, Vicari de la Prelatura de l’Opus Dei a Catalunya.

La primera sessió, titulada “Viure per estimar”, s’encapçala amb Tomás Meledo, Catedràtic de Metafísica de la Universitat de Màlaga. L’última xerrada del primer dia és “La vocació, el regal d’una història d’amor” a càrrec de Lluc Buch, Professor d’Antrolopogia Teològica, Universitat de Navarra.

El segon día, el Mons. Antoni Vadell, Bisbe Auxiliar de Barcelona parlarà sobre “Un amor expansiu”. A continuació, la penúltima sessió de la jornada, “El senyor inicia amb nosaltres una història d’amor (visió històrica)” té com a ponent principal Josep Ignasi Saranyana, professor emèrit d’Història de la Teologia de la Universitat de Navarra. Per acabar, el Mons. Salvador Cristal, Bisbe auxiliar de Terrassa, farà una ponència titulada “Espontaneïtat i formació de l’afectivitat”

Les Jornades de qüestions pastorals

Les Jornades de qúestions pastorals són una trobada d’actualització teològica i pastoral. Aquest és un lloc per trobar un espai de debat sobre fenòmens, esdeveniments o realitats que són d’actualitat a les converses del carrer i als mitjans de comunicació. Des del seu origen, 1965, ha comptat amb la presència de centenars de personalitats del món civil i eclesiàstic i hi han participat prop de quatre mil persones.

El Centre Sacerdotal Rosselló

El Centre Sacerdotal Rosselló és una entitat promoguda per la Societat Sacerdotal de la Santa Creu. Aquesta associació està unida intrínsecament a la prelatura de l’Opus Dei. Es tracta, doncs, d’oferir als sacerdots de les esglésies diocesanes un ajut espiritual que els estimuli en la seva tasca sacerdotal. Això sí, en unió amb el seu bisbe i en comunió amb els seus germans en el sacerdoci. A més de les Jornades de Castelldaura, el Centre sacerdotal Rosselló organitza de manera ordinària conferències i diverses activitats formatives.

Programa

14 Febrer, 2020
Els dies 17, 18 i 19 de febrer se celebren unes jornades de reflexió sobre organització pastoral amb la participació de l'arquebisbe primat de Mèxic