Corresponsabilitat i generositat econòmica davant la pandèmia

Els bisbes demanen a tota la comunitat cristiana que ajudi econòmicament els que més pateixen la crisi provocada pel Covid-19

La comissió executiva de la Conferència Episcopal Espanyola ha remès una carta als bisbes en la qual els convida a lliurar, al costat dels seus preveres, una part del seu sou o una aportació fixa durant un temps determinat per ajudar els que més pateixen la crisi econòmica. Aquesta iniciativa es fa extensiva a tota la comunitat cristiana.

També assenyalen la seva preocupació per l’economia de les diòcesis i parròquies davant la interrupció de les col·lectes i la previsió d’una disminució dels ingressos habituals i de l’assignació tributària en els propers exercicis. Davant aquestes circumstàncies, criden a tothom a assignar a favor de l’Església en la Declaració de la Renda. A més a més, recorden l’existència del portal www.donoamiiglesia.es, en el que és possible fer aportacions econòmiques de manera senzilla a les diverses institucions eclesials, incloses les parròquies.

Els bisbes fan aquesta crida a la “corresponsabilitat” sense oblidar la generositat amb la que està responent l’Església “singularment a través de l’acció de les seves Càritas parroquials i diocesanes, la presència de la vida consagrada en residències de gent gran i serveis socials, juntament amb moltes altres iniciatives d’institucions i organitzacions eclesials; també amb la participació de tants catòlics en ONGs i associacions civils”.

La carta acaba recordant que estem en camí “d’obrir de nou els temples i oferir de manera progressiva la participació en l’Eucaristia, aliment de la Comunió de el Poble de Déu”.