«Coneix-me per les meves capacitats i no, per la meva discapacitat»

Secretariat diocesà d’atenció pastoral a persones amb discapacitat celebra el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

Aquest 3 de desembre el  Secretariat diocesà d’atenció pastoral a persones amb discapacitat, aixoplugat per la Delegació d’Acompanyament al Laïcat ha celebrat el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. La trobada ha tingut lloc a la Parròquia Santa Teresa del Nen Jesús i ha comptat amb l’assistència dels responsables de la Delegació  i del Secretariat, Anna Almuni i Mn. Xavier Pagès, respectivament. Entre els assistents destacava també el bisbe auxiliar a Barcelona, Mons. Javier Vilanova, juntament amb diverses entitats dedicades al servei de persones que presenten alguna de les diferents discapacitats: psíquica, física, visual, o auditiva.

Donar presència i participació

“Com a societat anem enrere, respecte a igualar la presència d’aquests col·lectius en l’activitat del dia a dia. Volem que hi siguin més presents”. Així ho explica la Coordinadora de l’àmbit de disCapacitat física i una de les responsables de l’organització de l’acte, Núria Reventós. Precisament, tal com afirma , “un dels propòsits ha estat posar èmfasi en la necessitat que es doni més protagonisme a aquests col·lectius com un grup més de l’Església que camina amb tota la comunitat de l’arxidiòcesi de Barcelona”.

Testimonis i tallers de coneixment

Amb el lema “Coneix-me per les meves capacitats i no, per la meva discapacitat” es va desenvolupar la jornada, durant la qual en petits grups es va reflexionar sobre la situació que es viu en les diferents discapacitats i alhora sobre allò que iguala a totes les persones. En aquest sentit, des dels diferents grups de treball és va compartir les capacitats, com estimar, la música, l’esport, observar, etc. Seguidament, aquestes les acompanyaven de les necessitats com: anar acompanyats, tenir més temps per expressar-nos, més seguretat per anar pel carrer, etc.

Després, va tenir lloc un moment per intercanviar postures amb els altres i també, per escoltar el testimoni de diferents persones que viuen amb un discapacitat. Aquests és van gravar en uns vídeos per a poder-ho compartir amb tothom. “Considerem que és important que també se’ns escolti i poder dir la nostra”, diu la coordinadora de l’àmbit de disCapacitat física .

Bona participació i resposta

“Ha estat una jornada molt especial on ens hem pogut retrobar amb els nostres amics i conèixer noves persones”. Ho expressa Núria Reventós satisfeta per la participació rebuda des dels diferents col·lectius.  “Cada vegada en som més! – exclama – És bonic veure com per cada trobada que fem, ens apropem més a noves entitats i ens anem fent més grans amb més presència”.  “Estem molt contents perquè la nostra intenció és que sàpiguen que estem aquí”.

Quant als resultats dels tallers pràctics des de l’organització també s’han mostrat satisfets per haver pogut treballar i apropar-se a la situació que es viu des de les diferents capacitats que cada un té. En aquest sentit, en la celebració de l’eucaristia amb el bisbe Javier Vilanova es va fer ofrena de “les nostres capacitats i necessitats”. El bisbe va recordar que “som els preferits del Senyor i que ens ha donat el regal més gran i pel qual hem d’estar molt agraïts: LA NOSTRA VIDA”.

La jornada va cloure amb una xocolatada en que, entre els assistents, ressonava la sensació que “som persones capacitades” i  la demanda “que això no sigui només un dia”. Com argumenta Raventós, “la discapacitat hi és sempre i volem que el caliu també es mantingui sempre des del Secretariat amb diferents trobades durant l’any i fent-nos presents”.