Càritas i entitats del tercer sector presenten el projecte VESTA amb els ajuntaments del Besòs

Els ajuntaments i el Consorci Besòs presenten amb les entitats aquesta iniciativa de col·laboració per oferir una solució al sensellarisme femení

Aquesta setmana s’ha presentat el projecte VESTA per oferir  acompanyament a dones amb infants a càrrec i en situació de sensellar al Besòs. Càritas Diocesana de Barcelona, és una de les entitats que se suma a aquesta iniciativa conjunta dels Ajuntaments de Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant  Adrià del Besòs i Montcada i Reixac. També hi formen part la Fundació Formació i Treball, Fundació Mambré i Sant Joan de Déu-Serveis Socials, així com, el Consorci del Besòs. Compta amb el suport de l’Àrea Metropolitana de  Barcelona i de l’Ajuntament de Barcelona.

Aquest projecte vol oferir una solució al sensellarisme femení, que hi ha al Besòs, on és una problemàtica especialment invisibilitzada. Segons expliquen les entitats, amb aquest projecte es vol evitar que moltes dones acabin en formes d’habitatge insegur. VESTA vol ajudar dones amb  fills i filles a càrrec que tenen moltes dificultats per a dur terme les activitats del dia a dia  i per la cura degut a la inestabilitat residencia.

Solució residencial

Els alcaldes de les diferents localitats implicades en el projecte van assistir a la roda de premsa per a la presentació de VESTA. Aquest se centre en l’ acompanyament a dones amb infants a càrrec i en situació de sensellar al Besòs). El projecte VESTA, actua a partir de dos pilars: d’una banda el tractament de l’habitatge com un dret oferint solució residencial a les persones participants, i de l’altra l’acompanyament integral, incloent l’àmbit laboral amb disseny i desenvolupament d’itineraris laborals molt personalitzats,  posant en el centre les necessitats i els moments de les persones ateses, acompanyant-les vers la recuperació del propi projecte vital.

Un projecte de col·laboració

Les diferents entitats que hi participen fan xarxa per dur a terme aquest projecte que compta amb els suport dels diferents ajuntaments. Així les entitats del tercer sector col·laboren entre elles des de diferents línies d’actuació. Juntament amb els ajuntaments consorciats i el Consorci del  Besòs, la Fundació Mambré – amb entitats membres com Arrels Fundació, Assís Centre d’Acollida, Companyia de les Filles de la Caritat i l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu – posa els seus mitjans tècnics i recursos materials al  seu abast en aquest àmbit, assumint la responsabilitat de la formalització de  contracte de l’habitatge, gestió de cobraments del lloguer i de l’adequació i del  manteniment d’infraestructures. D’altra banda, Càritas Diocesana Barcelona dona suport especialment des del vessant d’atenció psicològica i gestions jurídiques a les mares i fills atesos.

VESTA neix amb la capacitat d’atendre un total de 30 persones per un període de 3 anys. En aquest període es vol de comprovar l’eficàcia dels elements d’innovació social i del treball compartit entre totes les institucions esmentades. Des de Consorci Besós exposen que «s’intueix que serà d’interès poder replicar en altres àmbits territorials i estendre’s de manera més generalitzada al propi Besòs, incloent-hi altres agents en el seu desenvolupament».