Cardenal Omella: «Que Déu faci de les confraries veritables fars d’esperança per a la ciutat i per a l’Església de Barcelona» 

Quatre imatges de la Mare de Déu recorren la ciutat en el Jubileu de les Esprances en un acte de fe popular i fraternitat 

01 Des, 2025
Montse Punsoda

Aquest dissabte, 29 de novembre ha tingut lloc a Barcelona la Processó Jubilar de les Esperances, organitzada pel Secretariat Diocesà de Germandats i Confraries de l’Arquebisbat de Barcelona. Un acte convocat com a cloenda de l’Any Jubilar de l’Esperança, amb el propòsit de viure el Jubileu en sortida, al carrer, i compartir-ne la gràcia amb tota la ciutat.  

El seguici va reunir les quatre imatges de l’Esperança de les germandats participants, procedents de diverses realitats de l’Arxidiòcesi de Barcelona. Hi havia la Pontifícia i Reial Germandat de Jesús del Gran Poder i Maria Santíssima de l’Esperança Macarena de Barcelona, que obria el pas a la ciutat; la Germandat del Santíssim Crist Redemptor i Nostra Senyora de la Soledat de Badalona, representant el Barcelonès Nord; la Germandat de Jesús Natzaré i la Mare de Déu de l’Esperança de Mataró; i la Germandat del Santíssim Crist de la Bona Mort i Maria Santíssima de l’Esperança Macarena de Cornellà, portant l’accent propi del Baix Llobregat. Totes quatre, presidides per la seva advocació van sortir en processó, aconpanyades de la música de de cada una de les bandes corresponents des de la Plaça de Sant Agustí, recorrent el centre de Barcelona fins a la Plaça de la Mercè, temple jubilar.  

Acte Jubilar davant la Mercè 

Després de passar per C/ Hospital, Rambles, C/ Ferran, C/ Avinyó i C/ Ample, les quatre imatges de la Mare de Déu acompanyades dels seus cofrades i  devots van arribar a la Basílica de la Mare de Déu de la Mercè, on va tenir lloc l’Acte Jubilar.  Presidint destacava l’Arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, amb la presència central de la Mare de Déu de la Mercè, patrona de Barcelona, ubicada en un pedestal preparat per a l’ocasió.  També hi era present el rector de la Basílica, P. Fermin Delgado i Ángel Gómez-Sala, president de la Germandat de la Mare de Déu de la Mercè. 

«Avui ens reunim en el cor de Barcelona per viure vivim un esdeveniment històric i profundament espiritual, en què la Mare de Déu de la Mercè obre els braços per acollir a tots vosaltres que heu fet del carrer un temple». Així va donar la benvinguda a tots els presents Ángel Gómez-Sala que va destacar aquesta trobada com un exemple de fraternitat i esperança. «L’esperança és un camí i junts el fem més profund i lluminós. Que la gràcia del Jubileu ens renovi i ens envii com a testimonis d’esperança enmig del món», va dir. 

El director del Secretariat, Manuel Zamora, va subratllar com les confraries «expertes en ser Església en sortida, Església de carrer», havien sortit per fer arribar aquest Jubileu de l’esperança especialment «als qui encara no han gaudit de la gràcia jubilar, incloent aquells que viuen un moment on la fe és més llunyana o des de la increença». Va agrair la participació de tots per coordinar-se, portant imatges i trons des de lluny, amb maneres diferents de treballar, deixant de banda els «egos» per treballar per una causa comuna. «Gràcies pel servei, la disposició i el testimoni de fe», va dir.

«Ser testimonis de llum enmig de la societat»

El Cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, va tancar el torn d’intervencions amb una homilia on va recordar que la «pietat popular ha alimentat la fe d’innombrables generacions, i que confraries i germandats, amb tradicions, estatuts, símbols, cultes i obres de caritat, són autèntiques escoles de vida cristiana». Va subratllar l’estima especial a la Mare de Déu sota tantes advocacions, perquè «en Maria s’hi troben tots com a germans, i aquest Jubileu de l’Esperança convidava l’Església a alçar la mirada cap a Jesús ressuscitat». «Tots vosaltres heu d’esdevenir missatgers d’esperança, llum viva que neix de l’Evangeli i constructors de fraternitat des del cor de Crist i de la Mare, Maria», va exhortar el Cardenal.

Omella va animar a «ser ponts de consol, rostres de misericòrdia i testimonis de la llum que no s’apaga enmig de la societat». «Que cada activitat de les germandats estengui el missatge d’amor i fraternitat de l’Evangeli, i que l’esperit jubilar impregni no només aqueesta jornada, sinó les decisions i els projectes futurs», va afegir.

Finalment, Omella va demanar «que Déu faci de les confraries veritables fars d’esperança per a la ciutat i per a l’Església que camina a Barcelona». 

L’Acte Jubilar ha culminat amb el Parenostre i la Pregària pròpia del Jubileu, resats per tots els fidels com una sola veu d’Església. Les bandes musicals han sostingut el moment amb un so festiu i evangelitzador, donant calidesa popular al signe institucional i diocesà. 

 

Fotografia de portada: G. Simón

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Perdonar no vol dir que allò dolent va estar bé, ni deixar que algú continuï fent mal. No significa oblidar per la força, com si res no hagués passat. Perdonar significa no deixar que l’odi es converteixi en amo del nostre cor. Jesús ens demana perdonar perquè és l’única manera d’experimentar la pau de Déu i de guarir ferides espirituals. Quan perdonem imitem l’exemple de Jesús, que va perdonar els qui el crucificaven. La nostra disposició per perdonar és condició per al perdó que rebem de Déu».Papa Lléo XIV, 10 de juny del 2026, parròquia de Sant Agustí de Barcelona.📸 Dr. G. Simón / ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Un quilòmetre, un carrer i una ciutat que va unir-se per rebre el Sant Pare.El 10 de juny, el papa Lleó XIV va recórrer el carrer del Rosselló a bord del papamòbil, des del Passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família.Al final del camí, una cita amb la història; la Sagrada Família i la torre de Jesucrist. 🕊️Com vas viure aquell moment? #papabcn ... See MoreSee Less
View on Facebook
En Renzo va robar el cor del papa Lleó XIV i de tots😍. Aquestes són les preguntes que li va fer al Sant Pare a la Trobada del Pontífex amb les realitats de caritat i assistència diocesanes a la parròquia de Sant Agustí.🎥 Si vols descobrir què va respondre el Pontífex, pots recuperar el vídeo al següent enllaç: youtu.be/RRNX2kWbif4?si=snuGBEk1FxOGGFap ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

S’ha de dir Joan.

(Lc 1,57-66.80)