
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
El santuari josefí ha acollit aquesta jornada interdiocesana presidida pel cardenal Joan Josep Omella i el bisbe Agustí Cortés
Sant Josep de la Muntanya acull la XLII Trobada de Santuaris de Catalunya i les Illes Balears. El santuari barceloní ha estat escollit per aquesta trobada dedicada als santuaris en l’any jubilar dedicat a sant Josep. El cardenal Omella ha presidit l’Eucaristia concelebrada per Mons. Agustí Cortés i els preveres participants en la Trobada.
«Aquest santuari és una mostra de la devoció que la nostra ciutat té, des de ben antic, pel pare de Jesús i espòs de Maria. Són molts els fidels de tot el món que pugen a aquesta muntanya per venerar la imatge de sant Josep i compartir amb ell les seves preocupacions, intencions i somnis», així ha començat el cardenal Omella la seva homilia. «Sant Josep ens ensenya a ser bons custodis del misteri de Déu, present en tots els pelegrins i visitants».
L’arquebisbe de Barcelona ha parlat dels santuaris recalcant que «són llocs especials per trobar-se amb Déu. Sapiguem compartir amb tots els que visiten els nostres santuaris l’esperança, la fe i el consol de Déu». Ha demanat als presents que facin sentir als pelegrins que arriben als seus santuaris com a casa. «Obrim-los de bat a bat les portes del cor. Acollim-los amb amor perquè sentin l’escalf de la comunitat i el goig de l’amistat», perquè «els santuaris són fars que s’alcen enmig de les tenebres de les nostres vides».
El cardenal Omella ha finalitzat afirmant que «aquesta trobada ens ajudi a fer dels nostres santuaris veritables llocs de pregària i acollida. Que tots els pelegrins trobin en Maria el consol i l’esperança que necessiten».
Després el president del secretariat de Santuaris Mons. Agustí Cortés ha inaugurat la trobada i, seguidament, Mn. Ramon Ollé ha dut a terme una conferència sota el títol de “Sant Josep i la cura dels santuaris humans” on ha explicat la trajectòria de sant Josep a través els documents i encícliques dels diferents papes, recalcant curosament la figura de sant Josep com a ésser humà. «Si la santedat de Josep és entesa en tota la senzillesa i la força del seu dinamisme humà, tan senzill, tan fet arran de terra, tan lluminós i tan discret, sens dubte ens presenta al món actual un model, no sols per construir persones senceres amb una visió del que és humà i transcendent, sinó que com a santuaris de Déu poder impregnar tot el que envolta el que és humà fent que cada petita acció o que cada silenci esdevingui un raig de llum que faci que cadascú sigui habitatge de la santedat» ha assegurat Ollé.
Amb sant Josep com a protagonista s’ha dut a terme aquesta XLII Trobada de Santuaris de Catalunya i les Illes Balears.