
Marga Riera, autora de l’estampa de la Missa de Les Santes de Mataró
Ni la temperatura ni el calendari enganyen: s’acosten Les Santes. D’aquí a set setmanes serà 27 de juliol i el cor popular des de principis de maig que assaja, sota la batuta…
L'Església de Barcelona celebra la Missa Crismal amb el clergat de l'Arxidiòcesi per a benedicció dels Sants Olis i la consagració del Sant Crisma
Fotografies: Catedral de Barcelona i Església de Barcelona
Com és tradició en Dimarts Sant, l’Església de Barcelona ha celebrat la Missa Crismal a la Catedral per a la consagració Sant Crisma i la benedicció dels Sants Olis (oli dels Catecúmens i l’oli dels Malalts). Es tracta d’una celebració marcada especialment al calendari dels preveres, ja que en ella hi renoven les promeses sacerdotals prometent solemnement unir-se més a Crist, ser els seus fidels ministres i conduir-ne d’altres, renovant la seva consagració a Crist i dedicació a l’Església.
Ha estat la primera Missa Crismal que ha presidit l’arquebisbe de Barcelona, Card. Joan Josep Omella, al costat dels tres bisbes auxiliars Mons. David Abadías, Mons. Sergi Gordo, i Mons. Javier Vilanova i Pellisa. Una ocasió especial tambe, perquè precisament el bisbe Abadías i el bisbe Vilanova s’han unit als homenatjats que festejaven l’aniversari de les noces d’argent de la seva ordenació.
“Som cridats a ser portadors de l’amor del Senyor, a ser portadors d’alegria i esperança als homes i dones de la nostra societat i, de manera especial, a les comunitats que servim”. Així ho ha dit en el moment de l’homilia, l’arquebisbe de Barcelona, que ha fet una reflexió al voltant del discurs del papa Francesc en la seva darrera estada a la República Democràtica del Congo. El Cardenal ha animat a fer front al món actual ple de “turbulències, dolor i certa animadversió cap a l’Església i als catòlics”, sense deixar de ser “portadors de la Bona Notícia”.
En aquesta línia ha exhortat a ser “testimonis de l’Amor de Déu”, no només des de la paraula, sinó sobretot des de “la pròpia vida”. “Si som humils davant Déu, Ell ens farà obrers de la misericòrdia. “Ell és el terrisser que ens modela, i nosaltres som argila a les seves mans”. “Déu ens fa artesans de pau i comunió que davant els conflictes no defalleixen”, ha afegit.
Per a dur a terme el ministeri presbiteral, ha encoratjat a “vèncer les temptacions, com la mediocritat espiritual, la comoditat mundana, l’abandó de la formació permanent i les ganes d’anar per lliure.
Quatre punts dèbils que es poden combatre a través de la pregària, que dóna “pau i força per veure-hi clar i actuar”. També sent entusiastes i creatius en allò que fem, per evitar convertir-se en freds i buròcrates d’esperit. Així com caminant junts per evangelitzar en comunió. Quant a la formació, ha recalcat la importància perquè aquesta ens apropi al poble de Déu i porti ha aprofundit en la humilitat, la misericòrdia i la senzillesa”.
Després de la renovació de les promeses sacerdotals, els diaques han traslladat les àmfores dels olis sobre l’altar. El cardenal ha beneït l’oli dels malalts i després de combregar, el dels catecúmens i ha consagrat el sant Crisma, l’oli perfumat que ungirà als batejats, confirmats i ordenats d’aquest any.
Finalment, les àmfores dels sants olis s’han portat al claustre. Abans d’acabar, el cardenal ha felicitat tots els preveres per si la feina pastoral i els ha desitjat bona Pasqua. Aquests han fet cua per recollir els sants olis i portar-los a les seves parròquies on es renovaran per a aquest any.