Campanya d’ACN davant la situació “dramàtica” dels cristians a Terra Santa

Marco Mencaglia, director de projectes d'ACN Internacional: “La presència dels cristians a Terra Santa està amenaçada. Avui existeix el perill real que desapareixi»

Parròquia Sagrada Família de Gaza

Davant els darrers esdeveniments a Terra Santa, la fundació Ajuda a l’Església Necessitada (ACN Espanya) ha llançat una campanya d’emergència de recaptació de fons per socórrer els 47.000 cristians que encara romanen a Cisjordània i Jerusalem Est. La situació a Terra Santa és cada vegada més difícil i 6 mesos després de l’inici del conflicte la presència cristiana està en perill. ACN està en contacte constant amb el Patriarcat Llatí de Jerusalem i s’ha compromès a acompanyar i sostenir l’església local que encara roman.

“La presència dels cristians a Terra Santa està amenaçada. A la terra on va néixer i va viure Jesucrist existeix avui el perill real que desaparegui la presència cristiana. Els pocs cristians que queden estan en un ambient d’absoluta desconfiança en el futur, és un moment crític. Són minoria i si no tenen ajuda de l’exterior no es poden mantenir, no poden viure i se’n aniran”, ha assegurat el director de projectes d’ACN Internacional, Marco Mencaglia.

La major part de la comunitat cristiana que treballava en el sector turístic ha perdut la seva font d’ingressos per la cancel·lació de gairebé tots els pelegrinatges i molts dels cristians que treballaven a l’altra banda del mur estan ara desocupats. Per això, ACN vol recolzar els cristians de Cisjordània i Jerusalem Est mitjançant paquets d’emergència per a les famílies cristianes més pobres (amb cupons d’aliments, ajudes per a fer front al pagament de lloguers i despeses d’atenció mèdica), salaris per fer front a l’atur de famílies cristianes que treballen en institucions de l’Església (relacionades amb l’educació i la sanitat) i beques de formació professional perquè els joves cristians puguin adquirir noves habilitats i veure oportunitats de futur al seu país.

L’objectiu central d’aquests projectes és recolzar la subsistència dels cristians i evitar així la seva sortida de Terra Santa ja que “la situació és realment dramàtica”, com ha afirmat Mencaglia, “i l’ajuda exterior és fonamental. Sense aquest suport els cristians no podran quedar-se al país”. Ajuda a l’Església Necessitada s’uneix als continuats crides del Papa per la pau a Terra Santa i demana oracions pel cessament del conflicte i la reconciliació de les parts.

Tota la informació de la campanya a https://www.ayudaalaiglesianecesitada.org/