Benjamin Alard aquest dimecres al Cicle d’Orgue de la Catedral de Barcelona

Aquest dimecres la Catedral de Barcelona acull un concert a càrrec de l’organista Benjamin Alard, titular de l’església de Saint-Louis-en-L’île de París i un dels solistes més prestigiosos a nivell internacional. Es tracta d’un concert que forma part del programa de la 34a edició del Cicle d’Orgue de la Catedral.

Aquest concert s’inscriu dins del cicle organitzat pel Centro Nacional de Difusión Musical (CNDM) El órgano en las catedrales, que posa en valor la música d’orgue a través d’una sèrie de concerts a les catedrals de tota la geografia espanyol a càrrec dels millors organistes nacionals i internacionals. Aquest programa posa de relleu els orgues de les nostres catedrals, instruments d’excepcional qualitat i valor històric que formen sense cap mena de dubte, una part rellevant del nostre patrimoni.

Aquesta col·laboració entre el CNDM i el Cicle d’Orgue de la Catedral de Barcelona es va iniciar l’any 2021 amb el concert de l’organista i compositor Jean-Baptiste Robin, organista de la Capella Reial del Palau de Versalles.

Corrette (1707-1795) / J.-Ph. Rameau(1683-1764)

Concerto comique núm. 25 en sol menor (transcripció: B. Alard)

Les Sauvages / Quand on a rien faire que plaire / La Furstemberg

Johann Sebastian Bach(1685-1750)

Sonata en re major, BWV 963 (“Thema all’imitatio gallina cuccu”)

Camille Saint-Saëns(1835-1921)

El carnaval dels animals (transcripció: B. Alard)

Introducció i marxa Reial del Lleó / Gallines i galls / Hemions / Tortugues / L’elefant / Cangurs / Aquari / Personatges d’orelles llargues / El cucut al fons del bosc / Ocells / Pianistes / Fòssils / El cigne / Final: Desfilada dels animals

Sobre l’orgue de la Catedral

L’orgue de la Catedral de Barcelona és un dels més importants de Catalunya. Va ser construït al segle XVI, i després de diverses reformes va ser restaurat l’any 1994 per l’orguener Gabriel Blancafort. Té 57 registres repartits en quatre teclats i pedal. Gràcies a la seva mida i les seves possibilitats, permet la interpretació de repertori de diferents èpoques i estils, tots ells presents en aquest cicle d’orgue, amb organistes de renom de diferents procedències i generacions.

de diferentes épocas y estilos, todos ellos presentes en este ciclo de órgano, con organistas de renombre de diferentes procedencias y generaciones.