
Ha mort Mn. Ramon Buyreu Bello, DP
Diaca de l’Arquebisbat de Barcelona, ha mort en la pau de Crist, a l'edat de 88 anys, avui dissabte 27 de juny de 2026. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit,…
El cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, ha ordenat Antoni Barenys, Eduard Mata i Joan Xipell com a nous diaques
Fotos: A. Codinach
La basílica de la Sagrada Família ha acollit aquest diumenge l’ordenació diaconal de tres joves diocesans –Antoni Barenys, Eduard Mata i Joan Xipell-. La cerimònia ha estat presidida pel cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, i concelebrada pels seus bisbes auxiliars, Mons. David Abadías i Mons. Javier Vilanova.
En la seva homilia, el cardenal Omella s’ha dirigit als nous diaques recordant-los que seran «servidors de la comunitat per sempre». «La vostra ordenació diaconal és un camí per rebre posteriorment l’ordenació sacerdotal, però no oblideu que, rebent l’orde presbiteral o, fins i tot l’episcopal, continuareu sent diaques, servidors de la comunitat per sempre», ha comentat. Alhora, s’ha felicitat de la notícia. «Quin misteri tan gran, quin regal tan gran us fa el Senyor i ens fa a tota la comunitat cristiana», ha remarcat el cardenal Omella.
Davant de més de 1.200 persones que han omplert el temple, el prelat barceloní ha demanat als nous diaques que aprenguin «a caminar cap al sacerdoci vivint plenament el ministeri diaconal, aquell preciós ministeri de caritat». «No és un simple pas en el camí cap al sacerdoci. És més aviat el fonament de la vostra consagració a Crist Servent, qui us farà si Déu vol, pastors segons el seu cor», ha apuntat el cardenal Omella. L’arquebisbe de Barcelona els ha manifestat que no deixin «de contemplar diàriament amb gran tendresa el crucificat». «La creu es pot perdre i embrutar, però que no es perdi ni s’embruti dins del vostre cor». «En Ell trobareu la força d’estimar i servir en tot al Senyor i els germans», ha asseverat.
El cardenal Omella també ha explicat que ha felicitat personalment al papa Lleó XIV aquest diumenge pel seu aniversari. Aprofitant l’avinentesa, el prelat barceloní li ha comentat que aquest diumenge tenia l’ordenació de tres diaques i que fa un mes i mig va ordenar sis preveres més. «Felicita de la meva part als diaques i aquests joves sacerdots que es van ordenar al mes de juliol», ha assegurat el cardenal Omella.
Imatges cedides per la Sagrada Família.
Sílvia Muñoz