Amb Maria, pelegrins d’esperança: 174è Pelegrinatge a Lourdes de l’Hospitalitat

Més de 550 pelegrins viuen el pelegrinatge a Lourdes, marcat enguany per l’estrena de la nova junta i del president Jaume Esteve

03 Jul, 2025
Església de Barcelona

Fotos: Inés Rovira

El 174è pelegrinatge a Lourdes organitzat per l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes ha estat, enguany, una edició molt especial. No només perquè s’ha celebrat sota el lema “Amb Maria, pelegrins d’esperança”, coincidint amb l’Any Jubilar, sinó també perquè ha estat el primer pelegrinatge amb Jaume Esteve com a nou president, després d’haver assumit enguany la responsabilitat al capdavant de l’entitat.

“La visió des de la presidència m’ha permès conèixer de prop tots els engranatges que fan possible aquesta experiència única: des dels detalls logístics fins a la vivència espiritual de cada pelegrí”, explica Esteve. Assegura que l’ha viscut “com un pelegrinatge especial”, destacant el paper clau de l’equip que l’acompanya: “El lloc comporta representació i coordinació comptant amb l’equip de la Junta, que són un model de servei i fraternitat”.

Després de 115 anys de pelegrinar des de Barcelona, aquesta 174a edició ha comptat amb 559 pelegrins, dels quals 145 han estat joves, 120 malalts, 79 pelegrins, 201 hospitalaris i 14 capellans. “Els joves, amb el seu impuls i alegria, han omplert de color el pelegrinatge”, destaca el president, mostrant l’alegria d’una generació compromesa que continua donant vida al carisma de Lourdes.

Lourdes, una manera de viure

Aquest pelegrinatge, viscut amb especial intensitat per la nova Junta, ha estat una ocasió per mirar amb ulls nous una tradició centenària. “Ara que l’he viscut amb detall, un es torna més crític respecte els resultats”, reconeix Esteve. Tot i així, afegeix amb emoció: “Escoltant els participants, agraïts de l’experiència plena de pregària i joiosos de viure els moments de Maria i Bernadette, un entén amb complaença que Lourdes és testimoni d’una manera de viure”.

Un dels aspectes més valorats ha estat, com sempre, el lliurament dels voluntaris i hospitalaris, així com del personal sanitari, que han sumat 22 professionals (metges, infermeres, farmacèutiques, auxiliars i una fisioterapeuta). “Fent la feina que els toca, es lliuren a la voluntat de Maria i, servint als malalts, porten cadires i lliteres en presència de Jesús i Maria que els espera”, explica el president.

L’Hospitalitat ha comptat enguany amb la presència del Cardenal Joan Josep Omella, que ha presidit alguns dels actes centrals del Santuari, com la Missa a la Gruta, l’Adoració al Santíssim i la Processó de les Torxes. També ha estat present el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías. “En un lloc tan universal com Lourdes, comptar amb el Sr. Cardenal ens ha donat cert protagonisme que ha potenciat la nostra participació en els actes del Santuari”, afirma Esteve.

Reptes de futur

Pel que fa als reptes, Jaume Esteve reconeix que aquest primer pelegrinatge ha estat una oportunitat per identificar les línies de futur: “Hem de perfilar amb el voluntariat, la formació de responsables de grup i potenciar les delegacions, que són les que activen la participació del territori”. Amb 18 delegacions actives actualment, el repte principal és “ampliar aquest nombre, perquè les delegacions són la base de la nostra activitat”.

Un estiu jubilar a Roma

L’activitat de l’Hospitalitat no s’atura a l’estiu. En el marc de l’Any Jubilar, un grup de 50 hospitalaris acompanyarà un grup de malalts amb discapacitat al Jubileu de Joves a Roma, del 29 de juliol al 5 d’agost. Una nova ocasió per viure l’esperit de Lourdes des d’un altre indret universal de la fe.

“La realitat de la vida, amb les seves penalitats i alegries, a Lourdes es fa present amb serenor i amb una pau interna que ajuda a acceptar la voluntat de Déu”, conclou Esteve. Paraules que resumeixen amb profunditat l’essència d’un pelegrinatge que, edició rere edició, continua essent escola de servei, esperança i fraternitat.

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)