En el Dilluns dels Drets Humans, l'aigua s'ha posicionat com el tema central, ja que el dia 22 de març en serà el Dia Mundial
05 Març, 2019
L’accés a l’aigua és un dret o un negoci? Aquesta és la pregunta que ha donat peu al Dilluns dels Drets Humans. Així doncs, els dos ponents convidats han estat: Míriam Planas, membre de la Plataforma “Aigua és Vida” i Agustí Pérez, investigador en àmbits com la gestió de l’aigua. Així, serà un dels temes destacats durant el mes de març ja que, el 22, se celebrarà el Dia Mundial de l’Aigua.
Barcelona com exemple global
Míriam Planas, ha explicat que “no se’n pot fer un negoci”. També ha animat a la ciutadania a moure el seu compromís per l’aigua pública, perquè tothom hi pugui tenir accés. Per tant, Planas ha confirmat que “està molt bé fomentar l’estalvi”. Ara bé, també ha subratllat que “necessitem són unes polítiques que garanteixin l’accés a tothom”.
Agustí Pérez, en canvi, ha explicat com a Catalunya és un dels llocs on es té el consum més baix de tot Europa. L’investigador ha afirmat que es pot estalviar més i ser més eficients. Tanmateix, no deixa d’explicar que Barcelona és “un exemple global del planeta”.
I amb l’inici de la Quaresma a tocar, el cardenal Omella ha proposat fer un dejuni molt concret: el de l’aigua. Tant Agustí Pérez com Míriam Planas han aprovat la iniciativa. Per tant, tal com Planas explica: “és molt important que des de totes les visions es posi l’atenció en tenir cura d’aquest element indispensable”. Com aconseguir aquest dejuni? Amb un consum responsable. Així, tal com ha proposat l’arquebisbe, és una meta que podem assolir amb el nostre dia a dia com, per exemple, fent dutxes més curtes.
Un dret públic i democràtic
Des “d’Aigua és Vida” s’ha llançat una campanya. Aquesta consisteix en el compromís per l’aigua pública i democràtica de Barcelona. Amb tot, proposen 4 exigències bàsiques:
Garantir el dret humà
La creació d’un Observator metropolità en el que la ciutadania pugui participar de la cocreació de les polítiques d’aigua a Barcelona
La preservació dels ecosistemes aquàtics, és a dir, garantir l’aigua també en els ecosistemes i que tinguin prou qualitat i quantitat
La creació d’una empresa pública de gestió a tota l’àrea metropolitana
Bisbes, formadors, preveres i seminaristes han acomiadat aquest dijous el curs 2025-2026 al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. A la missa de cloenda hi han assistit mig centenar de persones, la majoria…
La Catedral de Barcelona ha inaugurat i beneït aquest dimecres 3 de juny la tradicional celebració de l’Ou com Balla al claustre catedralici, en el marc dels actes de Corpus Christi. Enguany,…
Fotos: Càritas Diocesana de Barcelona Sota el lema «Tria estimar, tria comunitat», Càritas Diocesana de Barcelona ha presentat la memòria 2025, un any en què l'entitat ha acompanyat 27.843 llars, on viuen…
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf... See MoreSee Less
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz... See MoreSee Less
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
L’Església de Barcelona expressa el seu agraïment al Govern de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per la seva implicació i col·laboració en la preparació de la visita del papa Lleó XIV a la nostra arxidiòcesi.🫂✨ Una visita històrica que uneix fe, cultura i esperança.📸 Departament de Justícia✍🏻 ... See MoreSee Less
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less