66a Jornada General de l’ACO

Acció Catòlica Obrera celebra la seva tradicional jornada amb el lema «Tu tens paraules de vida eterna» amb l’assistència de 350 simpatitzants i amics

«La vida del cristià es fonamenta en la vida espiritual (la pregària, l’experiència de Déu), l’acció social en el món (la voluntat d’estar encarnats) i la vida intel·lectual (tant teològica com social). Aquesta tercera pota és la que avui tenim més descuidada els cristians i és important perquè ens dona capacitat de discerniment, de tenir criteri, d’escoltar el que l’Esperit ens diu avui.» Aquesta va ser una de les idees força que es van fixar en la 66a Jornada General del moviment Acció Catòlica Obrera (ACO).

La Jornada, on van assistir unes 350 persones, va servir per inaugurar un curs que el moviment dedica a la línia d’actuació de la formació i en el que es vol posar en marxa el Pla de formació que l’ACO va aprovar el març passat amb tres eixos bàsics: la formació bàsica del militant, la formació bíblico-teològica i la formació politicosocial.

Recuperar la centralitat de la formació

«Tu tens paraules de vida eterna», va ser el lema principal de la Jornada i del curs que comença l’ACO. Per donar les primeres orientacions, el director de Cristianisme i Justícia, Xavi Casanovas, va analitzar la pèrdua de centralitat de la formació en la postmodernitat i la necessitat de recuperar-la. Casanovas va adoptar la idea de la «nova il·lustració radical» de la filòsofa Marina Garcés i la «capacitat d’atenció» de Simone Weil. El ponent va certificar que «la transmissió de la fe és central per als cristians. Ens sentim vulnerables davant les creences del món i sentim que no tenim eines per defensar-ho. Hem de saber donar raó de la nostra fe i per això ens calen eines formatives».

Manifest de l’ACO

En el manifest que l’ACO ha preparat per aquest curs —«Formació i Compromís per crear Esperança en el nostre món»— es constata que estem instal·lats «en la societat de la incertesa, la crisi permanent i la societat dual, en un context d’emergència climàtica». Per concloure que «no és aquest el Regne de Déu amb el que somiem. Nosaltres volem ser portadores de Bona Nova. L’Evangeli, Jesús, ens interpel·la a no deixar-nos portar pel desànim ni la desesperança». I acaba: «Tenim entre mans una gran tasca, un treball de donació per complir la tasca que Déu ens encomana cada dia.»

«Jesús, és viu en la vida quotidiana de cada dia»

L’Eucaristia va estar presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona, Sergi Gordo, responsable a la Conferència Episcopal Tarraconense d’acompanyar els moviments de Pastoral Obrera. El bisbe Gordo a l’homilia va assenyalar que «l’Evangeli és perillós, la trobada amb Jesús no et deixa igual. No volem que el nostre camí vagi per camins d’espiritualitats etèries, sinó combinant fe i vida». Mons. Gordo continuava afirmant que: «Jesús, és viu en la vida quotidiana de cada dia. A vegades allunyen la nostra espiritualitat del nostre dia a dia». Així mateix, el bisbe auxiliar de Barcelona assegurava que «la nostra vivència cristiana és la del samarità i la dels apòstols. I a això l’ACO ens hi ajuda».