600 monitors i una finalitat
Diferents joves dels centres d’esplai vinculats a la Fundació Pere Tarrés s’han reunit per aprofundir en l’acompanyament a la infància des de l’educació en el lleure

L’educació en el lleure, un element clau pels infants. Ara bé, per tal d’aprendre a educar, la prèvia formació dels monitors és de vital importància. Així, prop de 600 joves s’han reunit per aprofundir en l’acompanyament a la infància des de l’educació en el lleure. Tots ells del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC) de la Fundació Pere Tarrés. On s’han trobat? A Vilanova i la Geltrú. Lloc on s’ha participat de la trobada de formació, intercanvi i obertura a noves propostes pedagògiques.
Un cadenat i una clau
Així, entre els diferents àmbits de formació s’ha treballat l’atenció a la diversitat. També, com treballar el quotidià a les activitats d’estiu, combatre prejudicis, prevenció i atenció del maltractament… D’aquesta manera, el mateix dissabte va ser el moment de l’Eucaristia presidida per Mn. Carles Muñiz. També, va estar acompanyat per Mn. Miquel Álvarez, Mn. Dani Palau, Mn. Xavi Blanco i Mn. Agustí Panyella i Jordi Mondragón.
Durant la cerimònia, i aprofitant el lema de la trobada, es van repartir entre tots els assistents un cadenat i una clau. La finalitat? En el cadenat els monitors i monitores van escriure quins elements són clau en un equip. A més a més, van afegir què cal millorar. Per tant, la clau era el símbol del compromís i l’eina per solucionar els problemes que es poden generar en la gestió de l’equip.
La trobada també va tenir moments més lúdics com una activitat d’escape room i un concert del grup “Ruc’n’Roll”.
El matí de diumenge es va fer una formació adreçada als responsables de centres d’esplai sobre la gestió de l’equip amb Lego Seroius Play. I al migdia va tenir lloc la cloenda institucional de la trobada amb la intervenció del president del MCECC, Xavi Nus. També va intervenir el regidor de Projecció de la Ciutat, Comunicació i Joventut i President de l’Àrea de Promoció Econòmica, Ocupació i Innovació, Jordi Medina.
Cap infant sense colònies
La trobada de monitors/es ha aplegat joves de tot Catalunya, Andorra i Mallorca que durant els seus caps de setmana i especialment a l’estiu dediquen el seu temps a acompanyar infants, adolescents i joves participant en els centres d’esplai i les colònies, casals i rutes que s’organitzen durant l’estiu. Concretament, més de 4.200 monitors del MCECC-Fundació Pere Tarrés compartiran el seu estiu amb més de 22.400 infants, que juntament amb les activitats organitzades per la Fundació Pere Tarrés sumen més de 30.000 infants i joves.
Malgrat que els indicadors macroeconòmics són positius, hi ha moltes famílies que no es poden permetre que els seus fills i filles puguin gaudir d’activitats de lleure durant l’estiu. Des de la Fundació Pere Tarrés es preveu enguany becar un 11% més d’infants que l’estiu passat, fins arribar a 4.500 nens i nenes a través de la campanya solidària Ajuda’ls a créixer – Cap infant sense colònies.
El recent estudi de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés –URL demostra com participar en activitats de lleure educatiu millora les competències acadèmiques dels infants i les competències professionals, contribuint a trencar l’espiral de la pobresa.