200 persones viuen la primera vetlla de Pentecosta des de la Catedral i des de casa
200 persones viuen la primera vetlla de Pentecosta des de la Catedral i des de casa
El cardenal Omella convida als laics de l'arxidiòcesi a deixar que "l'Esperit del Senyor us renovi i us empenyi a viure la missió que Crist ha confiat"
02 Juny, 2020
Església de Barcelona
Aquest dissabte 30 de maig, l’Església ha celebrat la festa de la Pentecosta, la diada de l’Acció Catòlica i de l’Apostolat Seglar. Enguany, la Delegació de Formació i d’Acompanyament del Laïcat va convocar per primer cop una vetlla de pregària a la Catedral de Barcelona. Una vetllada presencial i en línia, amb el laïcat acompanyat dels bisbes auxiliars Mons. Sergi Gordo i Mons. Antoni Vadell, i de l’arquebisbe de Barcelona, el Card. Joan Josep Omella.
Es tractava d’una trobada “necessària enmig d’uns moments plens d’incerteses i dificultats sanitàries, econòmiques i de treball”, explicava la delegada Anna Almuni en la convocatòria. “Un acte per demostrar que el Post Congrés continua viu per construir i evangelitzar, i demostrar que podem fer-ho junts, com ens diu el nostre Pla pastoral SORTIM!”, afegeix. Per aquest motiu, l’acte va ser organitzat de manera plural i donant veu a diverses entitats d’Església, les quals van intervenir al llarg de la vetlla. Entre aquestes l’arquebisbe de Barcelona, que va acomiadar els assistents que ho van seguir des del temple o des de casa.
Aforament presencial i virtual
Es va seguir de manera estricta totes les mesures sanitàries que requeria una Fase 1 de la desescalada del confinament, en la qual es troba Barcelona. És per això, que l’aforament era reduït i que la seixantena de persones que hi van assistir van utilitzar en tot moment la mascareta. A més a més, es va obligar l’us del gel hidroalcohòlic, tant l’entrada, com a la sortida de la Catedral. D’altra banda, es va mantenir en tot moment la distància física d’1,5 metres per tal d’evitar un possible contagi.
A part de l’aforament al temple, des de casa, 140 persones van poder viure també la vetlla, retransmesa des del YouTube de la Catedral, a part d’aquells oients que la van poder escoltar, locutada en directe per Radio Estel.
Viure amb veritable audàcia
“Benvolguts laics cristians d’aquesta entranyable Arxidiòcesis de Barcelona: sigueu el que esteu cridats a ser; deixeu que l’Esperit del Senyor us renovi i us empenyi a viure la missió que Crist us ha confiat”. Amb aquestes paraules el Cardenal feia l’enviament a tots els laics durant la vetllada de Pentecosta, animant-los a ser partíceps de l’Església.
Durant la vetlla el cardenal Joan Josep Omella destacar com “la Pentecosta dóna un nou i potent impuls per viure amb veritable audàcia i sense complexos la crida a ser sal de la terra en aquest món en què vivim”. Va subratllar el rol que cada un desenvolupa en el si de la societat. Una posició que ens crida a tots i suposa, recordant el Post Congreso, «la proposta d’una presència constructiva, fundada en el valor de la dignitat absoluta de la persona, en la fraternitat i l’opció pels pobres, en la igualtat, i en l’esperança transcendent, que són connaturals a l’Evangeli de Jesucrist que professem».
“Alimentar la convicció en el Crist ressuscitat”
I, de quina manera viure amb aquesta audàcia? El cardenal va donar quatre claus com a full de ruta, com a actituds i iniciatives a desenvolupar durant el proper curs. Entre aquestes, va demanar no apagar la flama que es va encendre en el Congrés de Laics, el passat febrer i deixar-se guiar per l’Esperit Sant.
“No amagueu o dissimuleu el goig de creure – exposava Omella-.Alimenteu la convicció que la fe en Jesucrist ressuscitat ofereix camins de veritable humanització per a cada persona i per als nostres pobles”.
Va convidar a portar allà on hi ha el que pateix “una nova mirada, una nova proposta de vida, la que Jesús ens ofereix en l’Evangeli”. Així, en segon lloc, va insistir en donar a conèixer la bellesa de Déu, i “fer que Jesucrist sigui estimat i conegut” des de l’ensenyança i l’educació dels més petits de casa.
Sortim acompanyats de la pau
En tercer i quart punt, no hi van faltar la menció a la premissa del Pla Pastoral Diocesà: SORTIM!i la crida a “ser portadors de pau”. D’aquesta manera, insistia que “igual que Jesús va enviar els seus deixebles, aneu també vosaltres a la nostra societat, al nostre món sense por – va apelar Omella-. Ajunteu-vos per viure la fe i per manifestar-la; no pretengueu fer el camí sols; agrupaos, aunad esforços, compartiu alegries i dificultats, confortaos els uns als altres en els fracassos”. “Feu que les vostres parròquies siguin veritables comunitats, veritables llars, veritables famílies obertes a acollir, a l’hospitalitat”, va afegir.
Càritas Barcelona ha habilitat un número de compte propi per canalitzar donacions destinades a l'ajuda humanitària de Veneçuela. Tot plegat, després dels dos terratrèmols que han causat greus danys al país. Bizum:…
El concert inaugural del cicle «els orgues de Catalunya» d'aquesta 46ª edició es farà a l'oratori de Sant Felip Neri de Barcelona. Tindrà lloc el dilluns 6 de juliol, a les 19…
L’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa ha iniciat aquest dijous 25 de juny el 176è pelegrinatge al Santuari de Lourdes, que s’allargarà…
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26#AlçaLaMirada... See MoreSee Less
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona#PapaLleóXIV... See MoreSee Less