
Marga Riera, autora de l’estampa de la Missa de Les Santes de Mataró
Ni la temperatura ni el calendari enganyen: s’acosten Les Santes. D’aquí a set setmanes serà 27 de juliol i el cor popular des de principis de maig que assaja, sota la batuta…
L'aniversari porta com a lema “Aneu, anuncieu l’Evangeli per tot el món”

El passat diumenge 20 de maig es va commemorar els 150 anys de la fundació de la parròquia de Sant Josep de Mataró. Va ser el 1868 quan el bisbe de Barcelona, Mons. Pantaleó Montserrat, va segregar de la parròquia de Santa Maria de la mateixa ciutat la meitat occidental del municipi.
La celebració es va iniciar a les 11:00 h. amb la projecció d’un vídeo commemoratiu de l’aniversari. Va ser preparat en gran part pels nois i noies de la catequesi d’infants. Acte seguit, a les 12:00 h, es va celebrar l’Eucaristia, que va ser presidida per Mn. Segimon García, rector de la parròquia, i concelebrada per altres preveres i diaques.
El lema “Aneu, anuncieu l’Evangeli per tot el món”. Es va exhortar, en l’homilia, a sortir de nosaltres mateixos i obrir-se a Déu per anunciar el seu missatge de salvació. A més a més, es va recordar que cal fer-ho “amb alegria”, tot recordant l’exhortació apostòlica del Papa Francesc “Evangeli Gaudium”.
Al final de la celebració es va obsequiar als presents amb un llibre commemoratiu. Explica amb molt detall la història d’aquests 150 anys de la Parròquia de Sant Josep de Mataró.