Es presenta la programació de la XVII Setmana de Cinema Espiritual

Arriba la nova edició amb una nova remesa de pel·lícules triades per als joves en el context actual amb el lema «Testimonis d'esperança»

De cara al curs vinent escolar 2020- 2021 es presenta la XVIIa Setmana del Cinema Espiritual, amb una nova selecció de pel·lícules per als alumnes de primària, secundària i batxillerat. Enguany arriba amb un recull cinematogràfic triat especialment per les circumstàncies que envolten la societat, marcada per la pandèmia del COVID19. Així, la premissa d’enguany és “testimonis d’esperança”, per a recordar que sempre, al final del camí, hi ha una llum.

“Un moment per a refer-nos”

Contextualitzant el marc actual, des de la Subcomissió de Joventut i Infància s’explica que “són moltes les situacions d’incertesa, angoixa, soledat i patiment que estem veient en aquests moments”. “Malgrat tot, ha brollat l’esperança, la caritat, el servei desinteressat, el millor de cadascú”. Per això, “aquest any que ve serà un moment de refer; de moltes preguntes algunes sense respostes; però també serà el moment dels Testimonis de l’Esperança”.

“Volem estar nosaltres des de la nostra fe, des del nostre compromís evangelitzador, des de la nostra unió a Crist. I per descomptat des del nostre desig de ser testimonis d’aquesta esperança a través del Cinema”, s’afegeix.

Caminar junts cap a l’Esperança

Tal com expliquen des de l’organització de la Setmana del Cinema Espiritual, l’any 2021 serà Any Sant Compostel·là. És doncs, una oportunitat de posar-nos en camí, sabent que anem acompanyats. Per això, es convida a seguir un procés d’esperança, obert a nous reptes, que ajudi a trobar-se amb un mateix, amb els germans i amb Déu. És doncs un compromís amb la nostra societat, cada un en la seva realitat concreta.

Pel·lícules per a primària

Entre les pel·lícules triades destaca entre les de primària, El progreso del peregrino, que insisteix en valors com la força de la fe, la fortalesa d’un mateix i fa una reflexió sobre el camí al llarg de la vida. També, especialment per a 5è i 6è de primària, Remi, la qual emfatitza en l’acollida, els vincles familiars i l’ajut als més vulnerables. Entre aquestes i també recomanada per secundària, Mi hermano persigue dinosaurios, un relat sobre la diversitat, la inclusió, el valor de la vida humana, el respecte i l’autenticitat.

Pel·lícules per a secundària

Los Rodríguez y el más allá, dirigida per Paco Arango, presenta una comèdia de ciència ficció per a tots els públics i especialment els nens, adolescents i famílies. ens presenta una història divertida amb una família molt especial que ens transmetra valors com el nucli familiar i el talent innat. Aquesta es dirigeix als alumnes de tota l’Educació secundària igual que la pel·lícula Corre como una chica, basada en la vida de la jove Michelle Payne, la més petita de 10 germans i la primera jockey dona que va arribar a guanyar la Copa Melbourne (2015) en un món d’homes. A través d’aquesta trama s’ensenya el valor de la inclusió, l’autoestima i la confiança en un mateix.

Per als més grans de l’ESO i de Batxillerat, s’ha triat la ja comentada pel·lícula d’aquest any, Especiales. Dels directors de la famosa Intocable que explica la història de Bruno i Malik, dos amics que durant vint anys han treballat en organitzacions sense ànim de lucre relacionades amb l’acompanyament de persones amb autisme. A través d’aquests personatges s’oprofundirà en el valor de l’acollida, fe, esperança, amistat, cooperació, diversitat, inclusió, solidaritat.

Finalment, en aquest ventall de produccions, Uno para todos, que arribarà a finals d’agost. Una història situada en una aula de primària, on els nens hauran d’aprendre a perdonar.