Vigília d’Oració en Memòria dels Màrtirs i Testimonis de la Fe del nostre temps

Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona, presideix la vetlla de pregària que organitza la Comunitat de Sant'Egidio i el Secretariat Diocesà de Missions

La Comunitat de Sant’Egidio juntament amb el Secretariat Diocesà de Missions,  ha fet memòria dels testimonis de la fe que ens han deixat en els temps recents. Són molts cristians que en nombrosos llocs del món han patit persecucions, discriminacions, privacions de la llibertat religiosa i fins i tot han perdut la vida. Aquesta vetlla ha estat una manera concreta de participació al dolor de tots els que, en diverses realitats, han donat la seva vida per amor a Jesús i a l’Evangeli, inclosos molts missioners, però també laics, pastors i cristians de totes les confessions.

Pregària ecumènica pels màrtirs del nostre temps

S’ha recordat a totes les víctimes en una pregària ecumènica, celebrada a la basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor, presidida  per Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona, ​​juntament amb el Pare Aurel Bunda (Església ortodoxa. Patriarcat de Romania),  la Rvda. Deborah Chapman i el Revd. John Chapman (Església Anglicana de Sant George); el Rvd. Stephen Phillips (de l’Església Espanyola Episcopal Reformada); el Pare Josep Santos (Església Ortodoxa del Patriarcat de Sèrbia); la Pastora Marta López (Església Evangèlica Espanyola) i el Sr. Josep Lidón (de la Unió d’Esglésies Baptistes de Catalunya).

En aquesta memòria s’ha recordat les víctimes de cada continent que han estat representades per una creu que s’oferia amb el nom de molts testimonis concrets. El papa Francesc va dir que “avui, en el segle XXI, la nostra Església és una Església de màrtirs”. Ho veiem de manera molt concreta en el que està passant a Ucraïna , i en altres parts del món.

Secretariat Diocesà de Missions