Vetlla en record dels 40.000 morts en les rutes cap a Europa

La basílica dels Sants màrtirs Just i Pastor acollirà la vetlla «Morir d'esperança» el 2 de juliol a les 20.00 h

La Comunitat de Sant’Egidio organitza la vetlla «Morir d’esperança» juntament amb altres associacions -Fundació Bayt-al-Thaqafa; Caritas Diocesana; Justícia i Pau i Delegació Diocesana de Pastoral Social – que treballen en l’acollida i la integració de les persones que fugen de guerres o de situacions difícils als seus països. A Barcelona, a la basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor, i en altres ciutats europees, es recorden les 40.900 persones que han mort des de 1990 al Mediterrani o a les rutes terrestres d’immigració cap a Europa. És un balanç dramàtic, que s’ha agreujat a causa de la Covid-19, on 528 persones, més de la meitat dones i infants, han perdut la vida en l’intent d’arribar al nostre continent, sobretot des de Líbia a través de la ruta del mediterrani central.

«Una tragèdia de la humanitat»

Es tracta d’un balanç massa dur per ser considerat, com passa massa sovint, com una estadística al costat de les altres. En canvi, es tracta d’una tragèdia de la humanitat de la qual cal fer memòria pensant sobretot en els milers de persones que es troben en aquest moment en els centres de detenció a Líbia – pels quals és més urgent que mai obrir els canals dels corredors i de l’evacuació humanitària – o en els camps de refugiats de Lesbos, on les condiciones inhumanes s’han afegit el perill de la pandèmia.

Durant la vetlla a la basílica dels sants màrtirs Just i Pastor, que se celebrarà a les 20.00 h i estarà presidida per Mn. Armand Puig, es recordaran alguns noms de les persones que han mort i s’encendran espelmes en el seu record. A més, participaran en la celebració immigrants de diferents països.

Comunitat de Sant’Egidio