Trobada d’Acció Catòlica General de Barcelona amb el bisbe Abadías

El bisbe auxiliar Mons. David Abadías s'uneix a la trobada de fi de curs de l'entitat amb els Infants, joves i adults

Infants, joves i adults de les parròquies on ACG és present es van trobar a la parròquia de la M de Déu del Pilar de Barcelona,  per a celebrar, agrair i alegrar-se del curs que acaba i donar-se eines per a “Créixer en la fe per a anunciar Jesucrist” en la Trobada General d’Acció Catòlica General de Barcelona. A la trobada es va unir el obispo auxiliar de Barcelona, Mons. David Abadías.

Aquest cop, van participar laics i laiques de les parròquies de Poble Sec, Sant Pau del Camp, Església Major i Sant Miquel de Santa Coloma, M de Déu de la Llum d’ Hospitalet, Santa Maria del Mar, Sant Mateu, Crist Rei, Mare de Déu dels Dolors, Sant Pacià i Sant Andreu del Palomar. Després de la pregaria inicial i les salutacions del bisbe auxiliar David Abadías, d’ Eva Fernàndez Mateo, presidenta d’ ACG a l’ estat espanyol, d’ Anna Almuni , delegada d’apostolat seglar, i la representant de Mans Unides, ElsyTovar, van iniiciar-se les activitats per sectors.

Jornada dels joves i dels adults

Els adults, seguint l’ eix del discerniment del Plà Pastoral, inciaren un taller sobre el discerniment dels signes del temps , presència de Déu en la història, amb l’ajut d’ Eva Escribano i Salvador PIé . Després, Eva Fernàndez Mateo, presidenta d’ ACG, i en la línia del Post Congreso de laicos, ajudà a platenarel Primer Anunci des del testimoni personal en la vida laical. Acabaren amb el testimoni de Veronica Llarena, professora d’institut, sobre el valor del grup de vida , per a discernir en comunitat de fe allò que vivim.

Els joves, amb l’ajut de Miquel Angel Pulido, professor de Blanquerna i responsable d’ adults d’ ACG, començaren demanant-se com trobar Déu en la vida de cada dia , amb l’ajut del grup de vida i la revisió de vida. La RdV esdevé així eina de discerniment. Continuaren en un espai de pregària i espiritualitat, de la mà de Blanca Garcia Ventura, responsable de joves d’ACG,  en una mabient de pau i silenci per a demanar-nos per allò que ens acosta i ens allunya de Déu. Varen acabar  posant en comú allò que els joves de les diferents parròquies fan i viuen com a joves ens els seus grups de vida, compartint les experiències enriquidores de formar part d’ungrup.  HI ajudà Lídia Terés, acompanyant dels joves de Santa Maria del Mar.Elsinfants  a partir del jocvaren veure com l ‘ Església  és la font de la fe, la relació amb Déu és l’ aigua i que el grup de vida esdevé una regadora per a fer créixer i regar el nostre món per a que es converteixi en jardí. Tot acabà amb un joc d’aigua , en un dia de calor.

Celebració i comiat

Tots els sectors es trobaren de nou per a celebrar l’ Eucaristia presidida pel bisbe David i concelebrada per consiliaris de l’associació i amb la presència de Mn Carlos Bosch, delegat de joves. L’ Eucaristia acabà amb un enviament als joves d’ ACG que aquest estiu participaran a la JMJ de Lisboa.

La tarda es va destinar a l’ Assemblea diocesana de l’associació de cara a donar-nos les eines que ens han de permetre concretar els eixos d’ Espiritualitat, Missió, Formació i Organització , en les nostres parròquies i en l’àmbit diocesà d’ACG Barcelona.  L’ ACG és l’associació de l’ Església per als laics i laiques de les parròquies, sense carisma , només assumint la missió de l’ Església i la vida de la diòcesi com a pròpia, amb un plantejament de renovació parroquial des de la formació, l’espiritualitat i la missió del laïcat.

La trobada va ser espai d’alegria, de festa, d’agraïment a Déu pel viscut i de pans de futur. Déu continua multiplicant els nostres pobres pans i peixos i es envia al nostre món per a fer de les nostres parròquies , parròquies en sortida.