
Missa en suport a Veneçuela
L'Arxidiòcesi de Barcelona convida tota la comunitat a la sagrada eucaristia en suport i solidaritat amb el poble veneçolà. Serà el proper dijous 2 de juliol de 2026 a les 20 h…
Per primera vegada, el Fons d'Acció Social s'estén a tota la província eclesiàstica de Barcelona, arribant a les diòcesis de Sant Feliu i Terrassa

Foto: Basílica de la Sagrada Família
Les entitats socials de la província eclesiàstica de Barcelona des d’aquest dilluns ja poden presentar la sol·licitud al Fons d’Acció Social de la Sagrada Família. El període de presentació de sol·licituds finalitzarà el 31 de juliol.
Per primera vegada, la iniciativa del temple s’amplia a tota l’arxidiòcesi de Barcelona i les diòcesis de Sant Feliu de Llobregat i de Terrassa. Una altra novetat d’aquesta edició és l’increment de la dotació, que ha augmentat un 40% respecte a l’any passat. Així, la convocatòria del 2025 s’arriba als 5 milions d’euros. Aquesta xifra és el doble que la convocatòria del 2023. Consulta les bases d’aquesta tercera convocatòria.
El Fons d’Acció Social de la Sagrada Família es va impulsar amb la clara voluntat de servei a les persones i col·lectius més vulnerables de l’Arxidiòcesi de Barcelona. L’objectiu principal del Fons d’Acció Social és el de contribuir a crear una societat més humana, més justa i més solidària.
A finals del segle XIX, l’Asociación Espiritual de Devotos de San José, amb Josep Maria Bocabella com a president, va decidir construir un temple dedicat a la Sagrada Família. En l’acta fundacional del temple, s’anuncia que aquesta ha de ser una obra que «exalci la fe i en què la caritat sigui present».
El 1883 Antoni Gaudí va assumir el projecte de la Sagrada Família, va donar continuïtat a la intenció fundacional del temple i va demostrar sempre una sensibilitat cap a les persones. Gaudí tenia molt en compte els obrers que treballaven amb ell i les seves famílies. En una època en què no hi havia pensions ni subsidis, Gaudí es va ocupar de facilitar les feines menys dures als treballadors més grans i, d’aquesta manera, garantir la seva continuïtat laboral. Per als fills i filles dels treballadors i els infants del barri, va construir unes escoles mixtes al costat mateix del temple.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=L7lwkovhI-Y&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fsagradafamilia.org%2F&source_ve_path=MzY4NDIsMjM4NTE
Font: Sagrada Família