Tornen els cursets de formació per als catequistes de Barcelona, Sant Feliu i Terrassa per donar noves metodologies de transmissió de la fe
12 Jul, 2017
Montse Punsoda
Les Delegacions diocesanes de Catequesi de la Província Eclesiàstica de Barcelona han iniciat del 10 al 14 de juliol al Seminari Conciliar de Barcelona la Setmana Catequètica, una iniciativa de formació per als catequistes, una oportunitat de renovar-se a partir de cursets on s’apliquen diferents metodologies d’ensenyament. Tal com explica el delegat de catequesi de l’Arquebisbat de Barcelona, Mn. Enric Termes, “és una oferta oberta a tots els catequistes perquè tinguin un espai de formació”. “No és tant per ells mateixos, sinó, un espai perquè allò que aprenen ho puguin posar en pràctica a les seves escoles o als seus llocs de treball”.
De la fe a la transmissió
Tot i que el delegat de catequesi a Barcelona assegura que el millor catequista és aquell que és testimoni de fe, també afegeix que és bo disposar de nous recursos per després saber transmetre-ho. Segons Mn. Termes, “els catequistes han de cuidar la vida cristiana, perquè el que intenten és acompanyar a unes persones en el seu creixement com a cristians“. Ara bé, “hem de saber la fe però passar pel cor de la nostra experiència i buscant el camí metodològic d’aquelles persones a qui es vol arribar” explica.
Aquesta setmana els cursos són una oportunitat per aprofundir i descobrir nous mètodes. Enguany entre els cursos que s’ofereixen, destaca un nou sobre la catequesi digital que proporciona dinàmiques i jocs amb l’ordinador. També a part del “QUI SOC JO” que dóna informació sobre com entendre els nens i nenes amb qui tracten els catequistes s’ha posat en marxa un d’intel·ligència espiritual per repensar el sistema de transmissió de la fe a la llum d’una persona més plena.
Ha continuat com sempre amb èxit de participació el curs sobre recursos audiovisuals i els bàsics i fonamentals sobre la Bíblia, un més conceptual i d’altre més pràctic. En total una oferta molt completa acompanyada també de materials bibliogràfics per ampliar noves idees i saber com arribar a transmetre la fe.
Bisbes, formadors, preveres i seminaristes han acomiadat aquest dijous el curs 2025-2026 al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. A la missa de cloenda hi han assistit mig centenar de persones, la majoria…
La Catedral de Barcelona ha inaugurat i beneït aquest dimecres 3 de juny la tradicional celebració de l’Ou com Balla al claustre catedralici, en el marc dels actes de Corpus Christi. Enguany,…
Fotos: Càritas Diocesana de Barcelona Sota el lema «Tria estimar, tria comunitat», Càritas Diocesana de Barcelona ha presentat la memòria 2025, un any en què l'entitat ha acompanyat 27.843 llars, on viuen…
Les parròquies de Sant Joaquim i Sant Jaume de Santa Coloma preparen l'arribada del papa Lleó XIV amb dues iniciatives. Una d'elles: aquest mural.📺 Reportatge complet → tinyurl.com/j9j98xdf... See MoreSee Less
✝️ Primera encíclica del papa Lleó XIV: «Magnifica Humanitas».🌍La intel·ligència artificial i la dignitat humana. 🔗 Llegeix l'encíclica sencera a: tinyurl.com/mr2e6trz... See MoreSee Less
✨ Quatre nous preveres per a Barcelona!🙏El cardenal Joan Josep Omella ha ordenat aquest diumenge preveres:⚜️ Mn. Antoni Barenys⚜️ Mn. Eduard Mata⚜️ Mn. Joan Xipell⚜️ Gianluca Pitzolu (religiós del Sagrat Cor)Benvinguts al presbiterat de Barcelona! 🕊️Preguem per ells i pel seu ministeri 🙏 ... See MoreSee Less
L’Església de Barcelona expressa el seu agraïment al Govern de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona per la seva implicació i col·laboració en la preparació de la visita del papa Lleó XIV a la nostra arxidiòcesi.🫂✨ Una visita històrica que uneix fe, cultura i esperança.📸 Departament de Justícia✍🏻 ... See MoreSee Less
Renovem el web diocesà, renovem la llar digital! 🌐✨ Volem continuar caminant junts, també a la xarxa! ⛪💻👉 T'esperem a esglesia.barcelona ... See MoreSee Less