Santa Maria del Mar acull la celebració diocesana de la Jornada de la Sagrada Família

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova presideix la celebració diocesana ressaltant la grandesa de la família

La Basílica de Santa Maria del Mar va acollir la celebració diocesana de la Jornada de la Sagrada Família, el passat 30 de desembre, amb una missa presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova.

Xavier Padilla i Dolors Parellada, directors del Secretariat diocesà de pastoral familiar, durant la missa retransmesa en directe per Ràdio Estel, van agrair la «tasca evangelitzadora» que realitzen a la diòcesi de Barcelona els agents parroquials i moviments de pastoral familiar i vida, «cadascú des del seu carisma, tot caminant junts, com a gran família que és l’Església».

«Si Crist viu en el vostre matrimoni comença en vosaltres l’amor vertader»

Durant l’homilia el Bisbe Javier va desenvolupar el lema de la Jornada, la família, bressol de l’amor familiar detenint-se en tres punts:

El primer per ressaltar la grandesa de la família amb aquestes paraules: «Si el Fill de Déu ha elegit la família per viure-hi, vosaltres matrimonis, ja ho sabeu, el matrimoni també és el lloc on Crist ha volgut néixer. Si Crist viu en el vostre matrimoni comença en vosaltres l’amor vertader, l’amor ple, comença la família, i veieu aquest gran do, els fills que Déu us hagi volgut donar. La família, per aquesta presència de Déu, és una escola d’evangeli, una escola on es viu la bona nova que Crist viu en vosaltres. I si Crist viu, res no pot separar aquesta unió. No només teniu a Crist, sinó que podeu viure com Crist, sou escola d’amor. Quant el món, quant l’Església necessitem que vosaltres ens ajudeu!»

El segon, per considerar les proves per les quals està passant la família: l’activisme, l’individualisme i les ideologies i el remei del discerniment, el silenci per seguir la voluntat de Déu i el diàleg, la comunicació.

I el tercer, per demanar a les famílies que siguin una escola de vocacions, en primer lloc, a la vida cristiana, la santedat, en segon lloc, a la vida en l’Església i, en tercer lloc, a la vida matrimonial, religiosa, consagrada i, també, a la vida sacerdotal, remarcant la necessitat de sacerdots per cuidar de la família.

A continuació un grup de 14 matrimonis que complien les seves noces de plata, or i platí van pujar al presbiteri per renovar públicament els seus vots matrimonials i van rebre la benedicció del bisbe auxiliar, Mons. Javier Vilanova.

Assistents a la celebració de la Jornada de la Sagrada Família

La missa va estar concelebrada per Mn. Salvador Pié-Ninot, rector de la parròquia Santa Maria del Mar, el Pare Isidre Serdà, consiliari de les Llars don Bosco, MnJuan Pablo Calvo, consiliari de Christifideles laici, el Pare Manuel Aromir, consiliari de Regnum Christi, el Pare Hernando Cortés, Vicari General de la Congregació dels Fills de la Sagrada Família acompanyat d’un bon nombre de religiosos de la congregació que aquests dies celebren a Barcelona el seu Capítol General, i els diaques permanents Mn. Santiago Aragonés, consiliari de pastoral familiar, Mn. Jordi Albert GarroféMnQuique Fernández, Mn. Pere Manonelles i Mn. Àngel Zambrana.

Les pregàries dels fidels preparades per diferents moviments de pastoral familiar van posar sota la invocació de la Sagrada Família les peticions en favor de l’Església i els seus pastors, els governants, els nens, els joves i els nuvis, els avis, els malalts, les persones amb discapacitat, les famílies immigrants i els menors sense pares, les famílies que han patit ruptures, que s’han reconstruït o que se senten allunyades de l’Església.

Secretariat diocesà de pastoral familiar