Santa Eulàlia 2021 manté l’essència i aposta també per la tecnologia

Els actes de celebració de la patrona de la ciutat s’adapten a l’actual context de pandèmia

Aquest divendres 12 de febrer es celebra la festa de Santa Eulàlia, patrona principal de la ciutat de Barcelona, cotitular de la Catedral de Barcelona. Enguany es mantenen els principals actes gràcies a la tecnologia que ha permès adaptar les activitats a l’actual context de pandèmia per fer-les arribar a tots els barcelonins i barcelonines.

La Catedral celebra la patrona de la ciutat

Com cada any, el dia de la patrona la cripta de la Catedral que custodia les relíquies de Santa Eulàlia romandrà oberta de 8.30 h. a 18.15 h. L’accés estarà regulat, serà obligatòria la mascareta i la desinfecció de les mans pels assistents. A les 9.30 h. hi haurà laudes i goigs de Santa Eulàlia al cor de la Catedral. A la tarda, a les 18.45 h., vespres, i a les 19.15 h. missa conventual a l’altar major i visita corporativa a la cripta. Hi cantarà el Cor de Cambra Francesc Valls.

La Catedral organitza el mateix divendres 12 de febrer una visita guiada per tots els públics, i el dissabte 13 de febrer una de familiar, per seguir les petjades que la copatrona de la ciutat ha deixat en els carrers i edificis al llarg del temps. Les dues activitats permetran conèixer la història i l’origen de la llegenda i de la devoció a la santa. Les entrades es poden comprar al web de la Catedral.

Les propostes del Museu Diocesà

De la seva banda, el Museu Diocesà acollirà en format audiovisual la representació «EULÀLIA, la poesia de la història de Santa Eulàlia». Es tracta d’una projecció en exclusiva per a mitjans de  comunicació d’un document que pretén explicar, amb dansa i música, la història i la llegenda de Santa Eulàlia a partir de l’espectacle que es representa cada any a la Catedral de Barcelona. Es tracta d’una recreació històrica basada en la vida de la jove Santa Eulàlia, filla de Sarrià, que el s III dC, en defensa de la seva fe, s’enfrontà al pretor romà, Dacià, el qual va manar que fos martiritzada i condemnada a morir a la creu. Es presentarà al Museu Diocesà, a l’edifici de la Pia Almoina, el mateix dia 12 a les 12.00 h. L’accés serà restringit a periodistes prèviament acreditats.

El Museu també oferirà a partir del dia de la festivitat l’exposició virtual «Santa Eulàlia de Barcelona, la ben parlada. Una ciutat una patrona» al web del Museu Diocesà de Barcelona. Aquesta mostra posa en el centre del seu discurs l’advocació de Santa Eulàlia i el seu patronatge a Barcelona, a partir de l’arqueologia, d’obres d’art de diverses èpoques, de la seva tradició oral, i de la presència de la Santa barcelonina arreu del món, posant un accent especial en la presència de la Santa a la Catedral barcelonina. L’exposició també dóna veu a personalitats molt diverses que veuen en la tradició i el relat eulalienc un missatge vigent al segle XXI.