La Comissió episcopal dels Laics, la Família i la Vida prepara el nou curs

Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona, ha participat en aquesta reunió que ha servit per programar les activitats que es faran a partir de setembre

Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona, ha participat els dies 2 i 3 de juliol en una reunió de la Comissió episcopal dels Laics, la Família i la Vida, que presideix Mons. Carlos Escribano, bisbe de Calahorra i la Calzada-Logronyo.

La trobada celebrada a Madrid ha servit per programar el nou curs en què es vol impulsar les conclusions de la ponència final del Congrés de Laics que va tenir lloc el passat mes de febrer.

Així mateix, va analitzar l’acompanyament de la Comissió a les delegacions diocesanes de Laïcat, d’Infància, Adolescència i Joventut, de Família i Vida, i als moviments i associacions de laics.

Entre les iniciatives pastorals per al curs vinent, atès que serà Any Jubilar Compostel·là, hi ha prevista la Peregrinació Europea de Joves (PEJ), que si Déu ho vol, tindrà lloc del 4 al 8 d’agost de 2021.

Relació de participants

Bisbes:
  • Comissió de Laics, Família i Vida: Carlos Escribano
  • Subcomisión de Família i Vida: José Mazuelos, Juan Antonio Reig, Ángel Pérez, Santos Montoya, Francisco Gil
  • Subcomissió de Joventut i Infància: Arturo Ros y Francisco Orozco.
  • Acció Catòlica (General i Especialitzada): Antonio Gómez Cantero
  • Fòrum de Laics: Sergi Gordo
Preveres directors de secretariats:
  • Director del Secretariat de la Comissió de Laics, Família i Vida: Luis Manuel Romero
  • Subcomissió de Família i Vida: Miguel Garrigós
  • Subcomissió de Joventut, Adolescència i Infància: Raúl Tinajero

Una Comissió amb molta història

Aquesta Comissió es va constituir a la reunió plenària de la Conferència Episcopal Espanyola celebrada el juliol de 1965. Des de llavors, ha realitzat una àrdua feina de promoció i consolidació d’apostolat laical, sobretot l’associat. Amb fidelitat a les orientacions tant de la Santa Seu com de la Conferència Episcopal Espanyola, ofereix serveis a les diòcesis i associacions de laïcs perquè puguin aconseguir els objetius que es plantegen en un ampli camp laical.

En l’actualitat es pot afirmar que el gegant adormit que era el laicat fa anys enrere, dona senyals inequívocs d’una nova primavera eclesial. La celebració del congrés de laics a l’inici de l’any 2020 n’ha estat un exemple.