Prop de 200 persones participen a la trobada interdiocesana d’Apostolat Seglar a Tarragona

Mons. Sergi Gordo: «Totes les persones batejades hem estat convocades per a ser fidels a la missió de comunicar l’alegria de la Bona Notícia de Jesús arreu on som»

12 Març, 2024
Església de Barcelona

El Centre Tarraconense El Seminari va acollir, el passat dissabte dia 9 de març, la Trobada Interdiocesana d’Apostolat Seglar de Catalunya amb el lema “Primer Anunci: Poble de Déu unit en la missió. Organitzada per la Comissió Interdiocesana d’Apostolat Seglar de Catalunya, la Delegació diocesana per al laïcat i la família de Tarragona va esdevenir-ne l’amfitriona. La jornada va comptar amb la participació de gairebé dues-centes persones, la gran majoria laics i laiques de les diòcesis amb seu a Catalunya, però també amb diversos mossens i religioses.

La jornada va ser inaugurada per l’arquebisbe Joan Planellas, el bisbe Sergi Gordo, president de la Comissió Interdiocesana d’Apostolat Seglar de la Conferència Episcopal Tarraconense, i el Secretari General de la Comissió Episcopal de Laics, Família i Vida de la Conferència Episcopal Espanyola, Mn. Luis Manuel Romero. Tots van coincidir en expressar l’alegria per la celebració d’aquesta trobada i la importància cabdal de revitalitzar el Primer Anunci a la vida cristiana del laïcat.

Per la seva part, l’arquebisbe Joan va recordar que els laics i les laiques «no sou mers col·laboradors dels mossens i de la jerarquia de l’Església, sinó protagonistes actius i importantíssims de la missió eclesial». En aquest sentit, va assegurar que tots ens hem de sentir disposats a evangelitzar amb iniciativa pròpia, i que alguns poden ser cridats específicament per a un ministeri laïcal o per a fer serveis concrets a la diòcesi.

D’altra banda, el bisbe Sergi va exposar que «venim d’un procés que fa temps que transitem a partir del resultat del Congrés de Laics “Església en Sortida” de 2020, i que després de l’època dels primers treballs preparatoris per al Sínode, totes les persones batejades hem estat convocades per a ser fidels a la missió de comunicar l’alegria de la Bona Notícia de Jesús arreu on som. En això, laiques i laics us disposeu a reflexionar sobre el Primer Anunci de Jesús com a missió».

Finalment, Mn. Luis Manuel Romero va mostrar-se content «de la tasca a les diòcesis de Catalunya» i va demanar «seguir comptant amb la vostra col·laboració i servei per tal que el nostre laïcat continuï creixent en Primer Anunci, acompanyament, formació i presència a la vida pública des de les claus de la sinodalitat i el discerniment». La jornada també va comptar amb la participació del bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez.

Conferència de Josep Otón, tallers i eucaristia

Després d’aquestes primeres intervencions de benvinguda, va tenir lloc una pregària entrellaçada amb la ponència del professor i escriptor Josep Otón, al voltant de l’itinerari del Primer Anunci. En aquest sentit, va explicar que «ha de ser fruit d’un discerniment en sinodalitat, és a dir, de tot el Poble de Déu en comunió, però és una crida molt especial al laïcat».

Otón també va presentar algunes claus del Primer Anunci que havien estat desenvolupades en la trobada interdiocesana de les delegacions per al laïcat de les diòcesis de l’Estat espanyol a Madrid, i va remarcar, amb paraules del papa Francesc, que «el laïcat estem escrivint una pàgina en blanc del somni de Déu» i, per això, hem de viure en acció missionera.

Al final de la seva ponència, Josep Otón va presentar els quatre tallers que, a continuació, van poder realitzar els participants. Aquesta primera part de la trobada va cloure amb una estona de pregària, reflexió i cant dirigida per Mn. Joan Àguila, vicari general de l’arxidiòcesi, que va animar amb les seves cançons.

En la segona part de la jornada, els assistents van participar en quatre tallers experiencials del Primer Anunci en la vida diària, en la comunitat, l’acompanyament en la inserció a la comunitat cristiana dels qui reben l’Anunci i els processos de formació per fer realitat aquesta missió. A partir d’aquests tallers, els participants van reflexionar sobre quin compromís es podria adquirir per a iniciar, en cadascuna de les diòcesis, un procés de Primer Anunci i cap a on podem caminar el laïcat de Catalunya per a fer-lo present a la nostra vida missionera.

Finalment, la matinal va cloure amb la celebració de l’eucaristia en acció de gràcies per tot allò viscut durant la trobada. La missa va ser presidida pel bisbe Sergi Gordo i van concelebrar l’arquebisbe Joan Planellas i una dotzena de preveres. A més, el grup de música diocesà Praiselord va acompanyar els cants de la celebració.

Després de la celebració eucarística va tenir lloc un dinar de germanor al claustre de Sant Pau i, per a cloure el dia, una visita guiada a la Catedral de Tarragona i als nous espais arqueològics del Museu Diocesà acompanyats pel seu director i delegat diocesà per a la cultura, Dr. Andreu Muñoz.

 

Font: Arquebisbat de Tarragona

T’interessarà…

Seguiu-nos  

Facebook
Sant Joan l’escurça (el dia) i el nen Jesús l’allarga. ... See MoreSee Less
View on Facebook
🗨️ Avui, dues setmanes després de la visita del Sant Pare, recordem 6 frases seves que encara ens ressonen, pronuciades en els 6 llocs que va visitar a Catalunya.#papabcn26 #AlçaLaMirada ... See MoreSee Less
View on Facebook

5 days ago

Arquebisbat de Barcelona
🕊️ Els fruits de la visita del Sant Pare a Barcelona han estat el fil conductor de la trobada de final de curs dels sacerdots joves amb el cardenal Omella.☀️ Una jornada de pregària, fraternitat i convivència per compartir tot allò viscut aquests dies i continuar caminant amb esperança.#esglésiabarcelona #PapaLleóXIV ... See MoreSee Less
View on Facebook
Seguim alçant la mirada. ... See MoreSee Less
View on Facebook
«Els castells són una bella manifestació del que som capaços de fer els éssers humans quan treballem units i amb un mateix fi. Una altra humanitat és possible quan junts mirem cap amunt, quan alcem la mirada cap a Déu, quan units a Ell mirem la humanitat i abordem en equip els diversos reptes que ens planteja», paraules del cardenal Omella durant la vetlla de pregària del papa Lleó XIV, 9 de juny del 2026. 🤩Així vam rebre el Sant Pare, amb un 4de8 dels @castellersdevilafranca.📸 ©️ Fundació Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família ... See MoreSee Less
View on Facebook
Vatican Media

Agenda

Evangeli del dia

Veniu a celebrar-ho amb mi; he trobat l’ovella que havia perdut.

(Lc 15,3-7)