Prop de 2.000 barcelonins preguen per la pau a Terra Santa

La basílica de la Sagrada Família ha acollit la vuitena edició de Sent la Creu amb la participació del patriarca llatí de Jerusalem, cardenal Pizzaballa

Aquest Diumenge I de Quaresma, a les sis de la tarda, a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona, 1.880 persones han celebrat l’Eucaristia presidida pel patriarca llatí de Jerusalem, el cardenal Pierbattista Pizzaballa.

La missa ha estat precedida d’un temps de preparació que ha comptat amb la participació dels testimonis d’una persona jueva, una de musulmana i una de cristiana. Així, en el marc de l’exercici sagrat de la Quaresma, ha tingut lloc la vuitena edició de Sent la Creu, una iniciativa promoguda des del Secretariat diocesà de pastoral amb joves de l’Arquebisbat de Barcelona.

Quan ha començat la Missa, el cardenal Joan Josep Omella ha cedit la presidència de la celebració eucarística al patriarca llatí de Jerusalem, Card. Pierbattista Pizzaballa, i ha concelebrat juntament amb el bisbe auxiliar, Mons. David Abadías.

En la seva homilia, el cardenal Pizzaballa s’ha referit al conflicte que viu Terra Santa, amb unes paraules carregades d’esperança: «[A Terra Santa] No estem preparats per solucions temporals. Volem solucions permanents, abordant els problemes de soca-rel.» El cardenal Pizzaballa ha afegit que «el nostre desig per la pau també es converteix en la nostra responsabilitat per aconseguir la pau.» També s’ha referit a les ferides que haurà deixat el conflicte armat quan algun dia es recuperi la normalitat i la convivència entre els habitants d’aquest territori sagrat.

La Missa celebrada a la basílica de la Sagrada Família ha brindat l’oportunitat de viure conjuntament aquest temps de preparació de la gran festa de la Pasqua. En el decurs de la Missa, el Poble de Déu reunit en assemblea ha pregat especialment per la pau a Terra Santa i per tots els difunts provocats per aquest conflicte armat. La col·lecta d’aquesta diumenge anirà destinada a un programa de beques escolars per joves de Terra Santa.

Fotografia: Agustí Codinach